• WPmamman

små vinterkläder

Hej
    Jag måste ställa en fråga angående vinterkläder till små barn som fungerar när de börjat gå.
    Jag har en son som har börjat gå (en aning för tidigt enligt mig). Han är 7 månader nästa vecka och har 68/74 i kläder. Finns det praktiska vinterkläder och skor i den storleken så de även kan gå utomhus nu när det är kallt ute ?
    Vi är ute rätt så mycket och det är inte kul att se honom frustrerad över att sitta i vagn eller pulka den tiden. Han vill komma upp ur dom och gå med stöd även ute.
    Skulle vara roligt om det fanns något som skulle kunna göra det möjligt för honom.

• Svar på tråden små vinterkläder
  • Barnklädersexperten Malin

Hej.

Vad roligt att han vill ut och upptäcka världen, visst finns det vinterkläder och skor även
    till den storleken. Det som kanske kan bli svårt nu är att hitta dem eftersom att säsongen
    har varit lång i år och den lider snart mot sitt slut. Skor har jag erfarenhet av både kavat
    och viking som jag upplever sitter bra på foten och håller fukten borta, glöm inte bort att ha
    en bra strumpa i, ullstrumpor hade jag valt.

En hel overall känns som den bästa lösningen för honom, då blir det lättare att röra sig
    och det glipar inte mellan jacka och byxa. Polarn o Pyret säljer vatten och vindtäta overaller 
    från stl 74. Även vikingkids, didriksons, nameit m fl säljer overaller. 

Är han rätt klädd blir det roligare för hela familjen, lycka till.

Mvh Malin 

Svar på tråden små vinterkläder