Inlägg från: norpan26 |Visa alla inlägg
  • norpan26

Hjälp! Äter hon för mycket?

Hejsan. Jag har en lite tös här hemma som är 8 dagar gammal. Jag ger henne babysemp 1 och har gjort det i princip sen hon föddes. Vi började lågt med 40-60 ml och i början blev hon nöjd med det. Nu känns det som att hon aldrig blir nöjd längre. Vi är uppe i 130 nu innan hon slutar äta och blir nöjd. Hon brukar äta var 4.de timme men ibland kan det bli 3,5. Om man kollar runt lite på forumet så tycker jag att andras barn verkar ju äta jättelite. Hon spyr nästan aldrig ( 2 ggr sen hon föddes). Magen har börjat krångla lite nu, ofta på kvällarna. Hon har lite hårt bajs men har börjat blanda i lite rapsolja i maten nu. Hoppas det hjälper. Får barn äta så mycket dom vill? Om vi slutar mata henne typ vid 90 så skriker hon hela tiden tills hon får mer. Vad ska vi göra? Någon som vet något? 

• Svar på tråden Hjälp! Äter hon för mycket?
  • norpan26

Tack så mycket för era svar. Ja man vill ju att dom ska vara nöjda och glada. Är dom inte det så blir man ju helt förtvivlad. Vi får väl se vad dom säger på bvc när jag ska dit på första besöket. Hoppas att dom tycker samma som ni så jag slipper få dåligt samvete för att jag övergöder mitt barnKräks.

• norpan26
    Cloudy skrev 2011-01-17 08:55:20 följande:
    BVC ska man inte blint lyssna på då det kan finnas nollor där som ger heldumma råd.

Givetvis ska du aldrig begränsa mat till barnet, det är en riktigt dum och jävligt elak idé.
    Själv är jag hungrig efter 3 timmar så att en bebis måste vänta längre än så är obegripligt.

Varför ger du inte oftare?
    Och varifrån har du fått den idiotiska idén att man ska begränsa maten till en bebis?
    Jag ger inte henne oftare för att hon sover mellan måltidena.
    Jag har inte sagt att att jag ska begränsa hennes matintag utan jag var bara var rädd att jag gav henne för mycket så hon kanske får ont i magen eller nåt. Du behöver väl inte vara så otrevlig när du svarar, finns absolut ingen anledning.
Svar på tråden Hjälp! Äter hon för mycket?