Tvingad till analsex
Undrar hur vanligt det är att en kvinna tvingas till analsex i samband med sexuellt våld/våldtäkter.
Har en väninna som blev våldtagen, och hon tvingades till analt samlag.
Undrar hur vanligt det är att en kvinna tvingas till analsex i samband med sexuellt våld/våldtäkter.
Har en väninna som blev våldtagen, och hon tvingades till analt samlag.
Våldtäkt handlar sällan om sex utan om makt, förnedring och övertag... Att tvinga till sig sex analt är ju mer förnedrande än vaginalt... Skulle tro att det är ganska vanligt...
Här är en till.
TS kanske menade att det ur förövarsynpunkt skulle anses som mer förnedrande och därför ganska vanligt? Inte att en person som blivit våldtagen analt har mer rätt att känna sig förnedrad än någon som blivit våldtagen vaginalt. Något sådant vore ju bara befängt att påstå.
Jag tror nog inte att man kan sätta gränser för vem som ska känna ser mer eller mindre förnedrad.
Det är en gräslig handling och vi tar det nog olika hårt allihop..
Tror ni inte?
Var mest fundersam på hur vanligt det var och om någon här varit med om det. Om det är mera förnedrande eller inte är väl upp till var och en.
Jag har varit med om det.
Anonym (?): Är verkligen ledsen att du tog på det på det sättet. Jag menade ur förövarens synvinkel så klart! För den drabbade krävs det ju så mycket mindre för att känna sig förnedrad vid sexuellt tvång. En smekning kan ju vara nog för offret. Men för förövaren är analsex förenat med tex mer smärta osv. Förlåt igen att jag uttryckte mig klumpigt och jag hoppas att du klarar att leva med ditt övergrepp:(