• Tess7

    modifast kur start tisd 11/1-11 hänga på ?

    Halloj alla där ute!! 

    Vi är två tjejer som började med modifast 11/1 resp 14/1.

    Vi halkade först in på inlägget `modifast kur start 9 augusti´ som vi skrivit i sedan starten, men tyckte sen det vore skoj om fler nystartare ville hänga på, därav denna nya tråd!

    Så oavsett om du hållit på ett tag med modifast eller just kört igång, är du mer än välkommen att vara medSkrattande

  • Svar på tråden modifast kur start tisd 11/1-11 hänga på ?
  • kokos

    Här är jag ("skulle behöva" i andra tråden  )

    Jag kör inte ren kur utan blandar lite. Har 8-10 kg kvar att gå ner innan jag är nöjd. Idag har jag t ex druckit soppa till frukost, vanlig lunch och middag. Ibland blir det hela dagen soppa osv. beror lite på vilket humör jag är på och hur mycket jag har omkring mig...

  • Nennr1

    Här är jag 105 i andra tråden.
    Anso81: Det förstår jag. Jag går ju hemma hela dagarna så jag behöver ju inte va så allert jämt. Det gör det deffenitivt lättare att gå på ren kur.

  • kokos
    Nennr1 skrev 2011-01-17 21:26:39 följande:
    Här är jag 105 i andra tråden.
    Anso81: Det förstår jag. Jag går ju hemma hela dagarna så jag behöver ju inte va så allert jämt. Det gör det deffenitivt lättare att gå på ren kur.
    Jag testade gå på ren kur men det funkade bara 2 dagar sedan blev jag som ett monster och barnen började bli lidande så då lade jag ner det Visst jag går ner sakta med att blanda men det kan ju vara bra också för kroppen hinner ju med och chansen kankse inte är lika stor att plocka på sig kilona igen?

    När jag hade uppehåll efter 20 kg så åt jag massa godis och onödiga saker i hela november,december och gick inte upp något. Kändes jättebra!
  • Nennr1
    kokos skrev 2011-01-18 05:58:48 följande:
    Jag testade gå på ren kur men det funkade bara 2 dagar sedan blev jag som ett monster och barnen började bli lidande så då lade jag ner det Visst jag går ner sakta med att blanda men det kan ju vara bra också för kroppen hinner ju med och chansen kankse inte är lika stor att plocka på sig kilona igen?

    När jag hade uppehåll efter 20 kg så åt jag massa godis och onödiga saker i hela november,december och gick inte upp något. Kändes jättebra!

    Oj det låter ju som rena lyxen.
    Mi sambo är en såndär man bara hatar.
    Hans ämnesomsättning jobbar på högvarv han levde på pizza i 2 månader och gick ner 3 kilo.
    Han äter bara massa skräpmat och går aldrig upp något.
    Han tränar ALDRIG och gör inga andra fysiska aktiviteter och ser ändå hur vältränad ut som helst med rutor på magen och muskler som sticker ut lite var stans.
    Medan om man själv råkar stoppa i sig en pizza i månaden så är det +5 kilo på tre sekunder.

    Jag det förstår jag man vill ju kunna bete sig oxå när man bantar och inte bara gå runt och vara sur och tvär.

  • kokos
    Nennr1 skrev 2011-01-18 09:52:18 följande:

    Oj det låter ju som rena lyxen.
    Mi sambo är en såndär man bara hatar.
    Hans ämnesomsättning jobbar på högvarv han levde på pizza i 2 månader och gick ner 3 kilo.
    Han äter bara massa skräpmat och går aldrig upp något.
    Han tränar ALDRIG och gör inga andra fysiska aktiviteter och ser ändå hur vältränad ut som helst med rutor på magen och muskler som sticker ut lite var stans.
    Medan om man själv råkar stoppa i sig en pizza i månaden så är det +5 kilo på tre sekunder.

    Jag det förstår jag man vill ju kunna bete sig oxå när man bantar och inte bara gå runt och vara sur och tvär.


    Jag har jättelätt att gå upp i vikt! Därför vart jag helt chockad men jag tänkte samtidigt på att inte äta för mycket. Så fuskade jag med godis t ex fick jag stå över något mål. Jag straffade mig själv liksom

    Nä ren kur funkade inte. Jag blev arg på barnen när de inte gjort något typ så då lade jag av direkt....
  • Tess7

    Hej brudar!

    Alltid lika skönt när man känner igen sig i nå´n annan. Tänkte på det med lätt viktuppgång, arg på barnen etc.

    Ren kur funkar tyvärr inte på mig heller, men jag hoppas också att i det långa loppet så blir det bra!

    I dag är det 1v sen jag började så det blev -2,3kg och helt OTROLIGA -3,5cm i midjan SHOHOOO!!!!
    Så jag hoppas verkligen ni också mätt er!?
    (Jag tränade i och för sig tisd, onsd, torsd, lörd, sönd första veckan...)

    Just det Nennr1, jag bor i Uppsala!
    Nu måste jag väcka lill killen och dra till dagis!

    Ha en bra dag!

  • kokos
    Tess7 skrev 2011-01-18 15:14:20 följande:
    Hej brudar!

    Alltid lika skönt när man känner igen sig i nå´n annan. Tänkte på det med lätt viktuppgång, arg på barnen etc.

    Ren kur funkar tyvärr inte på mig heller, men jag hoppas också att i det långa loppet så blir det bra!

    I dag är det 1v sen jag började så det blev -2,3kg och helt OTROLIGA -3,5cm i midjan SHOHOOO!!!!
    Så jag hoppas verkligen ni också mätt er!?
    (Jag tränade i och för sig tisd, onsd, torsd, lörd, sönd första veckan...)

    Just det Nennr1, jag bor i Uppsala!
    Nu måste jag väcka lill killen och dra till dagis!

    Ha en bra dag!
    Jag har inte mätt mig Skäms Ska göra det imorgon på morgonen då Däremot har jag minskat mycket i midjan för alla byxor hänger och ett par som jag inte fått på mig på länge kommer jag i
  • Nennr1
    Tess7 skrev 2011-01-18 15:14:20 följande:
    Hej brudar!

    Alltid lika skönt när man känner igen sig i nå´n annan. Tänkte på det med lätt viktuppgång, arg på barnen etc.

    Ren kur funkar tyvärr inte på mig heller, men jag hoppas också att i det långa loppet så blir det bra!

    I dag är det 1v sen jag började så det blev -2,3kg och helt OTROLIGA -3,5cm i midjan SHOHOOO!!!!
    Så jag hoppas verkligen ni också mätt er!?
    (Jag tränade i och för sig tisd, onsd, torsd, lörd, sönd första veckan...)

    Just det Nennr1, jag bor i Uppsala!
    Nu måste jag väcka lill killen och dra till dagis!

    Ha en bra dag!
    Grattis bra jobbat.
    jo då jag har allt mätt mig och det var inga roliga siffror alls. Men det ska de bli ändring på Oskyldig
    Bra jobbat av dig att kunna träna så mycket. jag har fortfarande inte vart på gymet. Jag hoppas på att hinna gå dit på torsdag och lördag en sväng.

    Anso81: Smart det där med att "straffa" sig själv.
    Man ska ju givetvis göra det som känns bäst för sig själv.
    Jag var ett monster 2 dagen men det var nog socker abstinens Demon
    Men nu är det mycket bättre. Jag blir inte på så himla dåligt humör om jag blir hungrig som tur är.
  • Misery

    Hej får man hänga på här. Började med modifast i går. Alltså andra dagen i dag. Hungrig är jag och huvudvärk men det går över. Vill gå ner 12 kg. Har tidigare druckit modfast i 5 månader och gick ner nästan 40 kg. Tyvärr så har vissa kommit tillbaka men det beror på min dåliga karaktär. Men nu ska det bli ändring på det tänkte jag...Så hur går det för er då?

  • Nennr1
    Misery skrev 2011-01-18 16:50:27 följande:
    Hej får man hänga på här. Började med modifast i går. Alltså andra dagen i dag. Hungrig är jag och huvudvärk men det går över. Vill gå ner 12 kg. Har tidigare druckit modfast i 5 månader och gick ner nästan 40 kg. Tyvärr så har vissa kommit tillbaka men det beror på min dåliga karaktär. Men nu ska det bli ändring på det tänkte jag...Så hur går det för er då?
    Klart du får hänga på här.
    Välkommen.
    Jag var oxå vrålhungrig andra dagen som tur är blir det ju bättre.
    Oj oj herre jösses vad bra 40 kg är ju en hel del.
    Körde du hela modifast metoden då?

    Jo det går bra i vart fall för mig. Jag har "fuskat" två gånger sedan starten i fredags. Samvetet är inte på topp när man fuskat så nu blir det att ta ett ordentligt tag i örat och ta nya tag.
Svar på tråden modifast kur start tisd 11/1-11 hänga på ?