• Anonym

10 år och använder BH !!!!!!

Min mans dotter är tio år och önskar sig BH i julklapp !! när hon kom i helgen så såg jag att hon hade en vadderad BH under tröjan som hennes mamma köpt, hon har även fått sminka sig i två års tid, jag tycker att det är för jävligt,
    vilka signaler sänder man ut när man tycker att en tio åring ska vara vuxen ?? !! ,min sambo säger inget han orkar inte ta konflikter med mamman utan är tyst och jag har ingen makt idetta fallet, hon är ju inte min!!
    Blir så jävla arg på amman att hon inte kan skaffa sig kompisar och låter flickan vara barn.......hur ska detta sluta !! ABort vid 13 årsålder....

VAd tycker ni ??

• Svar på tråden 10 år och använder BH !!!!!!
  • Anonym (Lovisa)

Jag hade en bh när jag var tio år, och jag fick ha det för min mamma.
    Det var ju helt oskyldigt, och jag tyckte det var jätte kul att ha på sig.
    Vi sminkade oss inte varje dag men ibland och gjorde oss extra fina.
    Jag blev helt normal till slut :)

• Emzas

Kanske ni kan köpa ngn snygg top istället? Ett mellanting...

• Anonym

Mitt ex dotter sminkade sig oxå extemt tidigt. Det slutade med att hon blev allergisk mot smink (hihi).....
    Hennes mamma började när tjejen var runt 9 år att färga håret på dottern.
    Det här var en rädd och osäker tjej som gjorde allt för att mamma skulle tycka att hon var vacker och dög.

Jag tycker att man ska lära sina barn att man är vacker som man är utan att "förstöra" sig.
    Självklart om man har bröst ska man ha bh, men det antar jag att tjejen i fråga inte har!

• Nyfiken gul

men hon kanske behöver en bh då??

Tänk på att hon är i en känslig ålder o strax kommer in i puberteten... Det kanske känns skönt för henne att "skyla" sig lite med en bh när brösten börjar knoppas o man kanske inte vill sätta upp sina hallon till allmän beskådan i klassen....

Jag önskar verkligen att jag hade fått bära bh när jag var 10 år... Min första mens kom när jag var 11 år o mina bröst fick c-kupa redan då.....

istället blev jag påtvingad såna här toppar som var oerhört populära med bred resårkant under bysten... (slutet av åttiotalet)

inte förrän jag började högstadiet fick jag köpa en bh.....

Bh är väl okej men man behöver väl inte ha vulgo-bh....

Vill min styvdotter som snart är 11 år ha en bh skulle jag gärna köpa en då hon fått början till bröst....

• Nutz

Jag har en syster som är 10 år yngre än mej,hon är 10 år och går i 4:an.
    Redan i 2:an så berättade min syster att två av tjejerna i klassen hade
    "ting-trosor",BH och sminkade sej varje dag,med mascara,ögonskugga,eyeliner och läppstift!Har själv sett det här!

Tjejerna var då 8år(!!!)Rent förjävligt tycker jag..
    Dom behöver fortfarande inte BH men mammorna deras köper tydligen det ändå!

Jag har pratat mycket om det här med syrran och hon visar inget intresse för nåt av det även om jag (vill juh ha allt jag har) har BH och smink.Verkar ändå som
    våra samtal har gjort nytta!

Hon ska få en söt topp den dagen hon börjar få bröst!BH:n tar vi senare!

Jaha vad ville jag med det här inlägget..?Dela med mej kanske,tycker det är sorgligt
    att barn inte kan få vara barn och jag blir rent av förbannad när jag ser string-trosor på
    en så liten tjej!
    Usch och fy!

• Anonym (Ville ha)

Jag tycker inte alls det är fel att man använder bh, redan från när brösten är små. Jag fick bröst flera år innan jag fick min första bh och tyvärr resulterade det i att mina bröst var hängiga redan då, trots att de inte var så stora (b-kupa). Önskar att någon köpt en bh åt mig i tid. Att man vill ha bh med lite fyllning tycker jag inte är så konstigt alls, alla vill inte visa sina bröstvårtor för andra. Fyllningen gör ju att de inte syns. Men däremot tycker jag att det gott och väl räcker med bh i slätt tyg, utan en massa spets och annat.

• Majsan70

Som vissa andra redan sagt, så tycker jag oxå att det är bra att börja med BH tidigt. Allt för att från början motverka gravitationen.

Sminka sig?? Njae....lite tidigt tycker jag personligen is 10 år. Färga hårt skrev nån att en mamma gjorde på sin dotter?? Min dotter fyller 11 i februari o har under något års tid fått göra lite slingor hos frisören. Det ser jag inget som helst fel i.

• LadyMarmalade

Anonym: (Idag 17:23 - NR: 5676231)
    "Mitt ex dotter sminkade sig oxå extemt tidigt. Det slutade med att hon blev allergisk mot smink (hihi)....."

Varför fnissa åt det????

Bedrövligt att föräldrar inte förstår att bara för att saker finns innebär det inte att barnen prompt måste få ha det
    Likadant med örhängen och liknande...en nickelallergi är inte rolig att leva med...det är ett handikapp som innebär att man inte kan äta vad som helst, man kan aldrig bära småpengar osv...

Visst kan man låta flickor sminka sig till fest, kalas osv redan tidigt om de är intresserade men inte till vardags...
    Att låta dem ha vuxenkläder som är till för att sexualisera kvinnor är i mina ögon helt förkastligt innan de är byxmyndiga...
    Är man inte stor nog att ha sex bör man heller inte tillåtas använda "sexiga kläder"

• Xtinaa

En av mina vänner har nickelallergi och tro mig vad hemskt det verkar
    vara Hon har fullt av obehagliga utslag över hela händerna/armarna
    och reagerar även om hon skulle hålla i pengar bara nån minut.
    Sminkallergi har jag aldrig hörtalas om faktiskt, är det vanligt?

Jag tycker att det är okej att man som så ung kanske använder
    läppglans om man ska på kalas, men inte nödvändigtvis.
    Varför sminka sig när de är så söta som de är?

• LadyMarmalade

Xtinna:

Smink innehåller massor med mineraler, pigment, animaliska fetter osv...
    Är väldigt vanligt att vara överkänslig mot smink...

Nickel exempelvis finns i massor av ögonskuggor, underlagscremer, mascaror osv

Svar på tråden 10 år och använder BH !!!!!!