• Anonym

10 år och använder BH !!!!!!

Min mans dotter är tio år och önskar sig BH i julklapp !! när hon kom i helgen så såg jag att hon hade en vadderad BH under tröjan som hennes mamma köpt, hon har även fått sminka sig i två års tid, jag tycker att det är för jävligt,
    vilka signaler sänder man ut när man tycker att en tio åring ska vara vuxen ?? !! ,min sambo säger inget han orkar inte ta konflikter med mamman utan är tyst och jag har ingen makt idetta fallet, hon är ju inte min!!
    Blir så jävla arg på amman att hon inte kan skaffa sig kompisar och låter flickan vara barn.......hur ska detta sluta !! ABort vid 13 årsålder....

VAd tycker ni ??

• Svar på tråden 10 år och använder BH !!!!!!
  • Xtinaa

Ojdå, det lärde jag mig något!

-

Men hallå där, hur kan man göra string till så små barn?
    Hur tänker personen som kommer på något sånt? Eller föräldrarna
    som tillåter barnen ha på sig det? Jag menar det handlar om barn under
    10 år (!!!!) Det är förfärligt. Såna trosor använder ju liksom vuxna människor
    på porrtidnings-omslag, som gubbar/män/killar sitter och gör ja... saker till.
    *mår illa*

• blip

jag använde själv en slags bh-topp, ett mellanting alltså...

det är faktiskt jätteskönt att ha lite skydd, för minsta stöt
    mot dom små hallonen gör jäääävligt ont!

det finns lite barn-varianter...
    toppar och liknande duger ju utmärkt åt mellanflickorna!

• blip

jag tycker det är mycket värre med string och lager av smink
    som faktiskt små flickor inte har något att gör med överhuvudtaget (förutom på skoj
    med sminkningen)...

string är något som kommer av sexualiseringen,
    och att vilja vara sexualiserad som vuxen kvinna kan man välja själv,
    men att göra ett barn tillsamma sak, ja, det är sånt som gärna hjälper
    pedofilerna på traven!

• Eofrysina

Vad gäller smink så kan jag väl också tycka att det kanske är väl tidigt vid 10 år, men det nämns ju inte hur ofta hon fått sminka sig.

Jag fick min första mycket efterlängtade BH när jag var 10 år. Den var vit, smått vadderad och med en rosa liten rosett fram. Jag var så lycklig för den där BH:n och jag kommer så väl ihåg när den inhandlades. Mamma ville att jag skulle ha nåt som inte var sexigt, men som ändå fungerade och så tog hon med mig till en riktig specialbutik där de hade små storlekar. Bh:n som jag fick den var nog den enda som var riktigt flickig, men visst den var vadderad. Vaddering är iofs en välsignelse för små växande bröst som gör väldigt ont.

• Dino78

BH är ok när man har bröst. Annars inte. (Nu talar jag om barn alltså, är man vuxen och platt som en pannkaka får man ha BH om man vill såklart!)
    Smink tycker jag man kan börja använda när man är 13-14 år kanske om det inte är på lek då.
    När jag jobbade i videobutik var det tragiskt att se 13-åringar komma in uppspacklade till max, med bara magar, tajta brallor som det stod FOXY i baken på och så försökte dom köpa ciggaretter...tragiskt och patetiskt:-/

• Lorelei

Jag önskar att det var fler som hade haft bh när jag var yngre... men i min klass var det nog ingen som hade det innan vi började åttan tror jag. Jag hade behövt det några år tidigare men vågade inte vara först. Kan dock hålla med om att vadderat när man är tio är lite väl.

• Tussetösen

att börja med bh tidigt är väll okejj... dom ser ju att mamma har och alla andra vuxna kvinnor... tex fröken... inte mer än naturligt... men jag hade nog inte köpt det i julklapp till henne... det hade hon fått spara ihop till själv tills jag ser att hon verkligen behöver det.... smink kan dom väll också börja med... kanske inte vid 10 år men iaf 12... men STRING däremot... jag blir galen på ungar som ska ha string... det medför massa risker för infektioner osv osv and so on.....och föräldrar som handlar det till dom... usch pi...

• Jillisen

Jag snodde faktiskt syrrans string med 12 år
    syrran var fem år äldre o hade jättefina spets underkläder..
    inget jag vågade så ha på mig. men när jag snodde o använde stringen så var det skönt!!!!
    trosorna åker alltid in mellan ballarna!! o hur snyggt är det att se en tio åring slita o dra mellan benen/gumpen??
    men jag kan himla med ögonen o känna "suck" när jag ser småflickor med STRING!!.. men det är en sak om det är vanliga fula bomulsstring.. men kombinerat med korta kjolar, tajta byxor bh o linnen med u-ringat.. ja... sätt en skylt på henne "pedofil? filma mig o våldta mig!!!"
    Man behöver inte utmana ödet... därför tycker jag det hade varit så jävla bra med skolunfiromer...

Bh ska inhandlas när det finns bröst!!! kvittar om "kvinnan" är nio eller 35!
    inga bröst så ser det så glöttigt ut med bh!

• Anonym

Min dotter är 12 år i februari och har använt BH i ett års tid, och det beroende på att hon började få bröst. Detta ser jag som ett naturligt steg mot puberteten.
    Hon har även sminkat sej lite lätt, och då har jag visat henne hur hon ska göra och hur mycket det ska vara för att det ska se naturligt ut.
    Jag själv började sminka mej när jag var 11 och det var ingen som talade om för mej hur man skulle göra, alltså såg jag ut som ett spöke!
    Man får väl vägleda flickan, och däremot inte utsätta henne för situationer där det kan komma "fula gubbar". Jag skulle aldrig låta henne gå ensam på stan t ex, oavsett om hon var sminkad eller inte!

Svar på tråden 10 år och använder BH !!!!!!