Sagas mamma skrev 2011-01-18 22:42:55 följande:
Lycka till med att hitta någon där.
Vi börjar också planera dop för vår lilla Saga 3 mån. Min dotter får nog sjunga då...om hon inte ska bära barn...
Jag kan inte riktigt bestämma mig för nivån på det hela. Många gäster - bara närmsta släkten? - lunch -bara fika o tårta? osv...
Det var därför jag var inne här och kollade bra tips när jag såg din rubrik.
Hur har ni lagt upp dopet?
Miranda är också 3 månader.

Vi ska ha bara ett litet dop. Jag gillar inte när det blir stelt och påtvingat så vi ska ha dopfikat här hemma hos oss också. Vi blir sammanlagt 15 personer plus två bebisar. Det är bara närmsta familjen och så våra närmsta vänner.
Tanken är att i kyrkan ska Mirandas faddrar läsa upp en dikt och så att en sång som ligger mig nära hjärtat ska sjungas. Och absolut ska jag be att få höra personen först för vi fick kontakt med en tjej här i göteborg och jag var nära på att anlita henne men när jag sen lyssnade på henne så var det inte alls så där fint som jag vill ha det. Ett barn döps bara en gång så då är det viktigt att det blir så bra som möjligt.
Det här med fikat tänkte jag att vi bara bjuder på fika alltså tårta och så. Mest för att om vi ska ha mer mat och så också lär jag inte få njuta av dagen särskilt mycket utan kommer stå och pyssla mycket med det praktiska. Det är ju Mirandas dag och då ska hon inte ha en alldeles för sönderstressad mamma haha.