Inlägg från: pågränsentillnervsammanbrott |Visa alla inlägg
  • pågränsentillnervsammanbrott

Varning för Cerazette!!!

Hej!

Jag hade problem med hyn i fem år innan jag plötsligt drog paraleller mellan mina hudbesvär och minipillret Cerazette. Jag hade blivit remitterad till hud och varit i kontakt med alla möjliga läkare samt gått hos hudterapeut och ingen gjorde kopplingen till minipillret.

En dag såg jag ett inlägg på en sida som handlade om Cerazette och det var en tjej som berättade om att hon hade fått svår akne och extremt torr hud med torra fläckar överallt på kroppen. Alla symtom som hon beskrev stämde in på mig och jag bestämde mig för att sluta. En månad senare så var jag helt fri från akne och hyn var nästan helt återställd.Jag hade svår inflammerad aknet i hela ansiktet och det gjortde så ont. Jag hade så mycket smink men det gick inte att dölja. Hyn var extremt torr och jag var helt "frasig" i både ansikte, på kroppen och i hårbotten. Allt detta pga Cerazette. När jag ringde MVC så var hon inte förvånad över biverkningarna, men det var ju tydligen något man fick stå ut med. Jag tänker aldrig använda dessa piller from hell.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-18 01:50
    ursäkta vissa stavfel, skrev för fort:)

• Svar på tråden Varning för Cerazette!!!

Anledningen till att jag startade tråden var att jag inte vill att andra ska ha det som jag har haft det.
    Jag tyckte dom var underbara i början, att aldrig ha mens. men nu såhär efteråt så är jag hemskt
    glad att jag slutade med dom. Hellre mens och fin hy än ingen mens och hy som en spetälsk.

Jag hade vänner som inte ville stå nära mig för dom trodde att dom skulle bli smittade, dom ryggade
    bakåt och sa: Vad har du i ansiktet?? Så hemskt det ser ut, kan du inte göra något? Ni kanske
    förstår att psyket tog stryk till slut. Jag säger inte att alla kommer att få problem med dessa mini-
    piller, men tänk bara på vad jag har skrivit om ni skulle börja få hudproblem.

Anonym Åh nej.

För mig ställde Cerazette till med mycket och hårbotten drabbades också och blev torr och kliade.
    Använder Vichy Dercos mjällschampo mot torrt hår som finns på apoteket och efter fyra veckors användande
    så är jag helt mjäll och torrfri, värt att testa tycker jag. Det kostar 125:- men är drygt och värt varenda krona.
    Håret blir jättefint och jag använder apolivas parfymfria hårkur som balsam, också från apoteket.

Lycka till

Svar på tråden Varning för Cerazette!!!