• pågränsentillnervsammanbrott

Varning för Cerazette!!!

Hej!

Jag hade problem med hyn i fem år innan jag plötsligt drog paraleller mellan mina hudbesvär och minipillret Cerazette. Jag hade blivit remitterad till hud och varit i kontakt med alla möjliga läkare samt gått hos hudterapeut och ingen gjorde kopplingen till minipillret.

En dag såg jag ett inlägg på en sida som handlade om Cerazette och det var en tjej som berättade om att hon hade fått svår akne och extremt torr hud med torra fläckar överallt på kroppen. Alla symtom som hon beskrev stämde in på mig och jag bestämde mig för att sluta. En månad senare så var jag helt fri från akne och hyn var nästan helt återställd.Jag hade svår inflammerad aknet i hela ansiktet och det gjortde så ont. Jag hade så mycket smink men det gick inte att dölja. Hyn var extremt torr och jag var helt "frasig" i både ansikte, på kroppen och i hårbotten. Allt detta pga Cerazette. När jag ringde MVC så var hon inte förvånad över biverkningarna, men det var ju tydligen något man fick stå ut med. Jag tänker aldrig använda dessa piller from hell.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-18 01:50
    ursäkta vissa stavfel, skrev för fort:)

• Svar på tråden Varning för Cerazette!!!
  • happiness89

jag har med haft problem med mina sådana.. fast det visade sig attjag inte tål hormonerna som finns i p-piller

• Anonym

Håller med! dom är urdåliga!
    Jag började må så illa så jag inte kunde äta, fick bruna mellanblödningar och huvudvärk.
    Aldrig mer!

• Anonym (Aldrig)

Håller med, kommer ALDRIG någonsin äta dessa djävulska piller igen!! Fy f*n vad jag mådde dåligt.

• piratprinsessan

Jag fick Cerazette utskrivet när jag ammade men innan jag började ta dem så läste igenom bipacksedeln och såg att det var en relativt vanlig biverkning, så jag struntade i att ta dem. Nu när jag har slutat amma så har jag gått tillbaka till mina vanliga p-piller som jag hade innan graviditeten. Jag hade problem med akne när jag var yngre och ville inte riskera det igen.
    Usch, din stackare, har du haft det helt i onödan? Vad arg jag skulle bli! Så kul är det faktiskt inte med akne

• beli

Det funkar inte riktigt att varna alla i hela världen för Cerazette, eftersom vi alla är olika. För vissa funkar det bra, för andra dåligt. Själv har jag tagit Cerazette i två perioder.

Första gången tog jag det i ett år och hade ingen mens alls under det året. Väldigt behändigt, tyckte jag. Men sen tog relationen slut och jag slutade med pillren (och fick mensen tillbaka).

Andra gången jag tog det fick jag mens, men efter ett år fick jag en mens som inte ville ta slut. Blödde i en månad och besökte gyn, som tyckte jag skulle slutföra kartan och sedan börja med p-piller. Men jag slutade med Cerazette mitt i kartan och har inte tagit nåt sen dess. Lustigt nog har jag för första gången i mitt liv haft regelbunden mens efter att jag slutade med Cerazette.

Jag fick aldrig några hudproblem med Cerazette, så det där med hormoner funkar väldigt olika hos alla.

• Emmmi89

För mig funkade Cerazette skitbra. Och efter min graviditet så tänker jag gå tillbaka till dom. 

• tinis77

Har ätit cerazette i snart ett år, har funkat kanonbra. Inget problem med hyn alls, inga andra biverkningar heller. Hade en blödning före jul, blödde i 2 veckor men det var så lite så det störde inte. Har inte haft någon blödning förutom det.

*Alexander 9/9-05 * Hampus 30/9-08* Isabell 8/1-10* martinas.myshowroom.se/
  • Anonym (mamma)

Blev gravid när jag åt cerazette fick en helt underbar liten dotter men totalt oplanerad

• Anonym

Har aldrig haft hudbesvär eller liknande av cerazette, men blev dock gravid när jag åt dom. Kommer inte gå tillbaka till dom pga de. Men nu är jag i vecka 35+5 och ser verkligen fram emot att de lilla ska titta ut :)

• Fröken Lilo

Jag älskar Cerazette, bästa p-metod jag använt. Mensen har försvunnit helt och jag har inte fått några negativa biverkningar. Precis som någon här ovan skriver, så kan man inte varna generellt för Cerazette eller någon annan p-metod eftersom alla reagerar olika. Man får helt enkelt pröbva sig fram tills man hittar det som funkar för en själv.

Svar på tråden Varning för Cerazette!!!