• Anonym

Varning för Cerazette!!!

Håller med! dom är urdåliga!
    Jag började må så illa så jag inte kunde äta, fick bruna mellanblödningar och huvudvärk.
    Aldrig mer!

• Anonym

Har aldrig haft hudbesvär eller liknande av cerazette, men blev dock gravid när jag åt dom. Kommer inte gå tillbaka till dom pga de. Men nu är jag i vecka 35+5 och ser verkligen fram emot att de lilla ska titta ut :)

• Anonym

Jag använde Cerazette under en period och mådde urdåligt. Fick jättejobbiga humörsväningar, akne och så blev jag av med sexlusten. Tyvärr har jag fortfarande en del problem trots att det var något år sen jag slutade.

• Anonym

Jag har aldrig haft några problem med Cerazette. Ska du varna för p-piller så får du ju varna för alla sorter eftersom att alla reagerar olika på dem.
    Jag kan t ex inte ta trinordiol, p-spruta och yasmin. Av yasmin så fick jag svår akne...

• Anonym

Jag stod bara ut med pillrena i typ 2v. Blev väldigt deppig, illamående mm. Försökte en gång till efter nåt år, men samma sak igen. Blev mkt avskräckt och har gett upp tanken helt på p-piller övht.

• Anonym

På mig funkar Cerazette kanon, har ätit dem i snart 10 år. Men aldrig mer vanliga p-piller för min del...

• Anonym
    happiness89 skrev 2011-01-19 18:15:44 följande:
    nej det är dom inte... har pratat med barnmorskan och hon sa att jag inte skulle äta dom längre för att jag är allergisk mot hormoner.
    Oj, det måste ju vara jättejobbigt. Får du äta allergitabletter dagligen då? Eller hur funkar det när man är allergisk mot sina hormoner?
  • Anonym
    happiness89 skrev 2011-01-19 20:00:25 följande:
    jag är allergisk mot hormonerna som finns i preventinmedel. så kan inte använda varken p-piller, p-stav, eller ngt med hormoner i... det är rätt jobbigt ja. eftersom man inte har så många alternativ kvar sen.
    Jag är nog lite trög.. Är det någon skillnad allergimässigt mellan de som finns i pillren och de som kroppen själv tillverkar? Är det för att de är syntetiskt framställda eller nåt som gör att du får en allergisk reaktion?

Hehe, ursäkta att jag är så nyfiken men det lät så läskigt att vara allergisk mot hormoner. Jag såg typ framför mig hur du under menscykeln får ta en massa allergitabletter för att inte få allergiska reaktioner mot din kropp.
  • Anonym
    R3becca skrev 2011-01-18 13:46:43 följande:
    Jag upplevde heller inga biverkningar.
    Dock är det ju inte ett säkert preventivmedel.
    Jag blev gravid 7 ggr under tiden jag åt cerazette. 
    7ggr??? Låter som att du använde abort som prevetivmedel!!!!
  • Anonym

Jag tyckte att de funkade ganska okej.
    Men jag gick upp i vikt av dem när jag började (7 kg på några få veckor)
    Blev nedstämd och fick kort stubin
    Tappade sexlusten helt (men då var de iallafall 100% säkra )

Tog jag ett piller mer än nån timme senare än normalt fick jag en liten blödning.
    Men i övrigt var mensen ungefär som innan, något sparsammare kanske

Svar på tråden Varning för Cerazette!!!