Inlägg från: Anonym (atopiker) |Visa alla inlägg
  • Anonym (atopiker)

Varning för Cerazette!!!

Jag vill också varna för att vissa p-medel kan ge hudproblem. Jag är atopiker och har alltså väldigt känslig hud och har tidivs haft problem med eksem på händerna. När jag började äta p-piller så förvärrades problemen och jag gick med fruktansvärt jobbiga eksem i ett år utan att fatta att det berodde på pillrena. Mina händer var uppsvällda med stora sår där huden spruckit och jag vaknade på nätterna av att jag kliat händerna blodiga Gråter Jag prövade alla tänkbara medeciner och krämer och inget hjälpte. När jag slutade med pillrena tog det två veckor innan eksemen var helt borta. På rådgivningen sa de glatt att jo, just det p-pillret (Femodem, tror inte det finns i sverige) kan skapa problem om man har känslig hud! Och då hade jag sprungit hos hudläkare i flera omgångar och ingen hade berättat detta för mig Skrikandes Jag som ändå hade informerat mig rätt bra om biverkningar etc hade aldrig hört talas om att det kunde finnas en koppling mellan eksem och p-piller.

Nu är jag på jakt efter en ny preventivmetod och funderade på Cerazette, men om de också kan ge hudproblem så är det kanske bäst att avstå...

Svar på tråden Varning för Cerazette!!!