Varning för Cerazette!!!
Maste bara fa saga att det dar med att illamaende och andra biverkningar direkt efter att borja med cerazette eller p-piller har ju med att kroppen kommer ur balans lite dar i borjan da du ater extra hormoner som kroppen maste vanja sig vid. Har du dock atit dem i nagra manader minst sa skall man nog tanka om.
Ge det tid och ifall det inte andrat sig sa kanske man skall prova en annan sort eventuellt ANVANDA KONDOM.
Har aven hort att efter abort/graviditet sa kan man fa en massa finnar etc ett par manader efter och med samband att du far radet att borja ata p-piller mini p-piller direkt sa kan folk ta detta som att det ar fel pa pillerna nar det i sjalvaverket handlar om hormon rubbning i kroppen.
Sen finns det alltid chans att bli gravid trots att du gar pa p-piller/mini p-piller sa forsok lista ut nar du har agglossning och undvik sex eventuellt kor pa extra skydd (kondom) ett par dagar innan och ett par dagar efter for att vara saker pa att du kan undvika till att bli gravid till 100%.
SAMT ta dem samma tid, dagligen.
Jag gick forst pa p-piller men de var inte bra for mig pga blodtrycket (jag tranar dagligen pa elit niva sa detta behover inte bero pa att jag maste ror mig mer) och borjade med cerazette vilket jag gatt pa i over 5 ar nu.
Tal man nu inte hormonerna sa far man helt enkelt anvanda kondom om man vill slippa att bli gravid.