• Anonym (deprimerad)

theralen till natten, ångest dagen efter?

tog theralen till natten för ett par dagar sedan och hade otroligt mycket ångest dagen efter. sammanträffande eller kan det ha berott på theralen? hur upplever ni andra att det fungerar med theralen, hur mår ni dagen efter? är det skillnad beroende på vilken dos ni tar?

• Svar på tråden theralen till natten, ångest dagen efter?
  • Anonym (*)

Jag känner mig slö och nästan bakfull dagen efter. Men ingen ökad ångest vad jag tänkt på.

• Anonym (deprimerad)
    Knasiga morsan skrev 2011-01-18 23:19:09 följande:
    Brr detta hemska theralen.. *ryser*

Jag mådde dåligt av dom men vart så himla beroende av dom att jag knaprade i mig 100 st per dag..
    oj!
    jag har stilnoct också, de funkar ganska ok så länge jag inte tar dem så ofta. men sover inte tillräckligt länge tycker läkaren, därför fick jag theralen.
  • Anonym (deprimerad)
    Anonym (*) skrev 2011-01-18 23:20:14 följande:
    Jag känner mig slö och nästan bakfull dagen efter. Men ingen ökad ångest vad jag tänkt på.
    ok, det ger mig hopp. jag ska testa en natt till men kan inte göra det nu, får bli nästa vecka.
  • Anonym

Har aldrig hort att theralen framkallar angest, men daremot blir man som klubbad tycker jag...

• Anonym (deprimerad)
    Anonym skrev 2011-01-19 01:37:43 följande:
    Har aldrig hort att theralen framkallar angest, men daremot blir man som klubbad tycker jag...
    nej, ångest står inte med som biverkning i fass. är lite orolig för baksmälla, måste ju klara av att jobba.
  • Anonym (Bibbi)
    Anonym (deprimerad) skrev 2011-01-19 01:45:29 följande:
    nej, ångest står inte med som biverkning i fass. är lite orolig för baksmälla, måste ju klara av att jobba.
    Då är nog stilnocten att rekommendera... har använt båfe theralen och stilnoct. Om du måste upp på morgonen så ta förslagsvis en halv stiloct före sängen, sedan andra halvan om du vaknar på natten... du kan annars ta theralen väldigt tidigt på kvällen, några timmar innan sängdags...
  • Anonym (deprimerad)
    Anonym (Bibbi) skrev 2011-01-19 02:00:37 följande:
    Då är nog stilnocten att rekommendera... har använt båfe theralen och stilnoct. Om du måste upp på morgonen så ta förslagsvis en halv stiloct före sängen, sedan andra halvan om du vaknar på natten... du kan annars ta theralen väldigt tidigt på kvällen, några timmar innan sängdags...
    jo, stilnoct är lättare om man behöver jobba. men jag somnar inte på en halv tablett, ibland inte heller på en hel, och jag är klarvaken efter fyra timmar. lyckligtvis är det inte lika illa varje natt.

klarar man av att ta theralen tidigt på kvällen? jag blev yr och käkarna började spänna efter en timme. får se hur det blir nästa gång, kan inte ta nåt att sova på just nu.
  • Anonym (Bibbi)
    Anonym (deprimerad) skrev 2011-01-19 02:38:15 följande:
    jo, stilnoct är lättare om man behöver jobba. men jag somnar inte på en halv tablett, ibland inte heller på en hel, och jag är klarvaken efter fyra timmar. lyckligtvis är det inte lika illa varje natt.

klarar man av att ta theralen tidigt på kvällen? jag blev yr och käkarna började spänna efter en timme. får se hur det blir nästa gång, kan inte ta nåt att sova på just nu.
    Ja, inte är det lätt med sömnproblem :/ om du har biverkningar så förstår jag att du vill sova redan då dessa problem kommer... är dosen rätt anpassad då? efter vikt/längd, kön, känslighet o.s.v... det är ju så individuellt, så vad som är för låg dos för någon kan vara för hög för en annan...
  • Anonym (deprimerad)
    Anonym (Bibbi) skrev 2011-01-19 02:43:52 följande:
    Ja, inte är det lätt med sömnproblem :/ om du har biverkningar så förstår jag att du vill sova redan då dessa problem kommer... är dosen rätt anpassad då? efter vikt/längd, kön, känslighet o.s.v... det är ju så individuellt, så vad som är för låg dos för någon kan vara för hög för en annan...
    jo, det känns som att man kan ha väldigt olika doser just när det gäller theralen. har fått 5 mg tabletter och läkaren har skrivit "två tabletter till natten, max sex per dygn".
  • Tigerliljaaa
    Anonym (deprimerad) skrev 2011-01-19 01:45:29 följande:
    ja då ska du nog låta bli att ta dom jag blev sjukt bakis :S
  • Anonym (deprimerad)
    Tigerliljaaa skrev 2011-01-19 06:52:55 följande:
    ja då ska du nog låta bli att ta dom jag blev sjukt bakis :S
    känns som att det är svårt att balansera jobb och psykisk hälsa. måste ju sova mer på nåt sätt säger läkaren.
Svar på tråden theralen till natten, ångest dagen efter?