• Miss Lau

nyfödd + 2 åring i bilen?

Stora mitten bak och babyskyddet bredvid hade jag haft som förstahandsval, och så hade vi när yngsta kom. Går inte det så stora fram och lilla bakom.

• Miss Lau

Jag förstår inte ens hur man kommer in mellan två barnstolar, då måste man ju klättra över stolarna? Jag skulle nog knaka sänder våra rejält om jag försökte

Om man däremot sätter en i mitten och en på sidan är det lätt att sitta bredvid på sidoplatsen vid behov.

• Miss Lau
    Flickan och kråkan skrev 2011-01-20 12:02:41 följande:
    Lite OT, men när jag var liten bodde vi i Kiruna och åkte alltid ner till mina farföräldrar på sommaren...i Helsinborg. På den tiden så var ju inte säkerhetstänket riktigt detsamma. De lades en playwoodskiva över baksätet och över där man stoppar ner benen så att säga och så en madrass ovanpå det. Där satt, låg och lekte jag och min syster hela bilfärden. Herregud, tänker man ju nu.......tänk om olyckan varit framme.
    Precis så gjorde mina föräldrar. Men för säkerhets skull hade de köpt någon grej man monterade i mitten mellan framsätena, så att vi barn inte skulle flyga mellan vid en krock.....

Helt otroligt
Svar på tråden nyfödd + 2 åring i bilen?