• BlommanFörDagen

Folk som "fuskar" med barnomsorgstimmar....

Hej!

Jag undrar hur vanligt ni tror det är att folk ljuger för att få ha sina barn längre dagar/fler timmar på dagis.

Själv känner jag till ett par där mannen jobbar, frun går arbetslös, och ändå har de barnet placerat på barnomsorg de tider mannen jobbar, det vill säga heltid. Hon är inte sjuk utan fullt arbetsför.

När jag gick hemma föräldraledig, så var det stenhårt att jag bara fick ha äldsta barnet 15 timmar per vecka på dagis, vilket jag tycker är självklart då jag ändå gick hemma. Och samma regler gäller när någon av föräldrarna är arbetslös.

Om vi någon gång har bett om någon extra timme utöver vad vi har på schemat så har det känts dumt att be om det trots att jag och maken jobbar heltid båda.
    Medan somliga tydligen har samvete att utnyttja barnomsorgen till max, trots att det går hemma hela dagarna?

Vad säger ni?

• Svar på tråden Folk som "fuskar" med barnomsorgstimmar....
  • BlommanFörDagen
    Hannah76 skrev 2011-01-21 11:23:48 följande:
    De kanske har orsaker som du inte vet?
    Jaha, och  vad skulle det kunna vara?
  • humma
    BlommanFörDagen skrev 2011-01-21 11:25:29 följande:
    Distansstudier?
  • Hannah76
    BlommanFörDagen skrev 2011-01-21 11:25:29 följande:
    Studier? Mamman kan har något problem som du inte vet om? Barnet kanske har speciella bproblem som du inte har en aning om?
  • 071001

Mig veterligen behöver man inte ljuga om sånt i Stockholms kommun då du får ha barnen på fsk fast du inte jobbar.

• BlommanFörDagen
    humma skrev 2011-01-21 11:26:29 följande:
    Distansstudier?
    Nej.
    Nu är det så att jag känner henne, och hon går hemma arbetslös och studerar inte.
  • En glad tjej

Arbetslösa får i regel ha barnen längre på förskolan så att den arbetslösa kan söka jobb osv.

• SannaB83

Typisk lägg sig i person. varför?? Min son har fått rätt till 25 tlm/vecka för att han behöver det för sin försenade språkutveckling, fast jag är hemma med lillebror. Var en förälder som lite surt undrade varför min son va så mycket på dagis när han bara är 15 timmars barn. Ja du, skit i det du

• BlommanFörDagen
    SannaB83 skrev 2011-01-21 11:31:09 följande:
    Typisk lägg sig i person. varför?? Min son har fått rätt till 25 tlm/vecka för att han behöver det för sin försenade språkutveckling, fast jag är hemma med lillebror. Var en förälder som lite surt undrade varför min son va så mycket på dagis när han bara är 15 timmars barn. Ja du, skit i det du
    Vad är du så aggresiv för?
    Om du nu känner att du är berättigad till dina 25 timmar i veckan, så varför inta försvarsställning?
Svar på tråden Folk som "fuskar" med barnomsorgstimmar....