Inlägg från: vittra |Visa alla inlägg
  • vittra

torka sig själv. när?

Vår 3-åring "kan" torka sig själv och har gjort sen innan hon blev 3 ens, men jag torkar extra efteråt så jag ser så att det verkilgen blev riktigt gjort. Som du redan insett så är det nog mest av bekvämlighet, ni får sluta serva honom helt enkelt!

• vittra
    Veritas18 skrev 2011-01-21 13:15:51 följande:
    Ja men jag håller med dig. Han borde kunna göra det själv i den åldern, vilket han gör när det väl kommer till kritan. Försök att motivera honom på nått sätt, typ en tabell där han får stjärnor varenda gång han gör det själv och sen i slutet kanske han får nåt litet. Det är ett sätt att motivera barn.
    Äsch sånt onödigt dravel i mina ögon, säg bara ifrån tex att "jag har inte längre lust att torka dig i rumpan nu när du klarar det så bra själv". Punkt. Han gör det ju redan! Bara det att även föräldrarna måste visa att de litar på att han klarar det!
  • vittra
    Veritas18 skrev 2011-01-21 13:25:23 följande:
    Kanske i dina ögon men tur att vi alla är olika och kan ta till oss olika råd.
    Tyckte bara det var ett onödigt krångligt råd för en sådan enkel sak, som du inte ens själv använde dig av heller i samma sits?! Du sa ju bara till grabben att torka tills papperet var vitt, inget mer med det. Varför krångla med motivationskartor när det enda man behöver göra är att säga ett enda tydligt nej?
Svar på tråden torka sig själv. när?