• PHofie

Föräldralediga i Årsta i Stockholm?

Hej!
    Jag undrar, eller jag vet, att det finns fler föräldralediga i Årsta i Stockholm. Någon som har lust att ses nåt? Jag och min familj(min man och min son på 6 månader) har precis flyttat hit och jag känner inga andra föräldrar att umgås med på dagarna så det blir mycket tid bara hemma, vilket är lite segt. Känner du igen dig? Områden runtomkring Årsta funkar ju oxå såklart! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 14:11
    Jag kom på att jag oxå har funderat över någon bra öppen förskola i närheten. Gick till en i Uppsala och det var helt underbart trevligt att komma iväg och träffa andra där. Någon som kan tipsa på nåt? Kanske kan göra sällskap till någon?

• Svar på tråden Föräldralediga i Årsta i Stockholm?
  • PHofie

Kom igen, några från den här trakten måste det väl finnas?

• NinnaW

Nu är jag inte hemma längre, mitt monster är snart 4. Men vad jag hört är öppna förskolan i Vättersparken bra. Sen finns en i Östberga som kan vara värt ett eller flera besök.

Välkommen till Årsta!

• NinnaW

Oj, hur ska jag förklara...?

Var i Årsta bor du? Vilka landmärken har du omkring dig? När torget, nära gullmars...

Kolla enirokartan annars. Den visar rätt bra har jag för mig,

• NinnaW

Fast du får söka på VÄttersvägen. Och, iaf när jag sökt den, så är parken direkt i gatuvy.

Kommer du med bussen 160, från Årsta eller Gullmarsplan, hoppar du av station Vättersvägen.
    Går tbx ngr meter till t-korsningen.
    Går in på Vättersvägen.  Gå på vänster sida, samma som Thaikiosken (som kan rekomenderas). efter ngr meter så kommer du fram till en liten gångväg som går in mot en park, har du tur kan du se gungurna längre in. ta sikte på dem. När du kommit fram till dem så har du ett hus på höger sida. I det lilla huset ligger öppna föskolan.

http://www.stockholm.se/Fristaende-webbplatser/Stadsdelssajter/Enskede-Arsta-Vantor/Forskolor-i-Enskede-Arsta-Vantor/Oppna-forskolorna/Vattersparken-Arsta/

Lycka till!

• PHofie

Åh tack! Jag bor på Sköntorpsvägen 113 så jag så jag har hyfsat nära till torget. Ska nog kunna luska ut var den öppna förskolan ligger. =)

• PHofie

Jag vill prova att puffa den här tråden lite innan jag ger upp. =)

• Petra Sjo

hej
    Jo då vi är fler här i Årsta. Jag är just nu hemma med min lilla kille som är 4 månader.
    Ser att du fått reda på öppna förskolan i Vättersparken, jag har bara varit där en gång på sångstunden, den har de varje dag kl 14.00 för de små barnen (stängt fredagar). Sen har även kyrkan lite verksamhet, men den har jag ingen koll på, där är det från 6 månader.... Kyrkan ligger bakom Ica.
    Ett annat tips är Dieselverkstaden i Sickla. Var där förra veckan på babyrytmik och kommer nog gå igen, det var roligt. De har lite annat också, sagoläsning och så.

Hur trivs du här i Årsta annars?

• PHofie

Vi trivs väldigt bra i Årsta! =) Lite segt att söka upp nya kontakter igen, jag gjorde ju det i början på hösten och hade precis verkligen kommit in i en öppen förskola och trivdes väldigt bra med det. Men jag är rätt social så det kommer nog lösa sig.
    Jag var till vättersparken och tyckte det var okej. Svårt att lyckas hitta någon att prata med, för att det kändes som att alla redan kände någon och alla satt i små grupper.
    Åh, Dieselverkstaden är ju grymt! Att jag inte tänkt på det. =P Vi ska inte göra sällskap dit nån gång? Eller ses och fika nån dag?

• Petra Sjo

Jag kan tänka mig att det blir mycket med föräldragrupperna så här när barnen är så små och man precis börjat röra sig ute.
    Vi ska faktiskt på baby rytmiken på fredag tänkte jag, annars kan vi ses en annan dag. Har lyckats fylla de närmsta dagarna dock....

Svar på tråden Föräldralediga i Årsta i Stockholm?