• PHofie

Föräldralediga i Årsta i Stockholm?

Hej!
    Jag undrar, eller jag vet, att det finns fler föräldralediga i Årsta i Stockholm. Någon som har lust att ses nåt? Jag och min familj(min man och min son på 6 månader) har precis flyttat hit och jag känner inga andra föräldrar att umgås med på dagarna så det blir mycket tid bara hemma, vilket är lite segt. Känner du igen dig? Områden runtomkring Årsta funkar ju oxå såklart! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 14:11
    Jag kom på att jag oxå har funderat över någon bra öppen förskola i närheten. Gick till en i Uppsala och det var helt underbart trevligt att komma iväg och träffa andra där. Någon som kan tipsa på nåt? Kanske kan göra sällskap till någon?

• Svar på tråden Föräldralediga i Årsta i Stockholm?
  • PHofie

Jag har ju misst min föräldragrupp när jag flyttade. Det är väldigt tråkigt. Ska kolla med BVC om jag kan hoppa in i någon. Var har du ditt barn på BVC och är du nöjd? Vi måste ju välja var vi ska gå. Funderar på Gullmarsplan.
    Vi hänger gärna med på baby rytmik på fredag om du inte hade tänkt gå med någon annan. Eller är det din föräldragrupp som ska dit? Dagar i andra veckor funkar bra för mig. ;o)

• Petra Sjo

Jo det är några fårn föräldragruppen, men det gör väl inget. Följ med du. skickade ett meddelande till din inbox... eller har jag skickat fel....

• Rockblomman

Hej! 
    Jag är mammaledig och bor vid globen. Jag har en liten kille på 8½ månad.
    Jag har oxå funderar på att besöka någon öppen förskola, men tycker det är lite tråkigt att gå själv så jag hakar gärna på!!

• Neas mamma

Jag har inte fått barn ännu, planerat till mars och håller på att välja bvc. Ser att det är fler i tråden som bor i årsta och jag undrar om ni har erfarenhet av årstas capio bvc och carema på gullmarsplan. Jag kan inte bestämma mig vilket jag ska välja.

• Wirrewir

Hej allihopa!

Är mammaledig med en son på 3 mån nu. Bor vid Globen och hänger gärna med på promenad, till öppna eller fikar!

• Emchen1

Hej. Jag bor i Bandhagen och är hemma med vår 8 månaders son. Jag hänger gärna med på promenad eller fikar.

• PHofie

Åhå...nu händer det lite här. =) Kul!!
    Vi valde Carema vid Gullmars för att det var andra föräldrar i Årsta som kunde rekommendera det och för att dom hade större utbud på saker. Typ pappaträffar, baby-café m.m.
    Jag har ingen att hänga med på dagarna så jag träffas gärna. Promenad vore trevligt i det soliga vädret, men det är väldigt blött och halt över allt. =P Fika kanske? Är det någon som vet något trevligt fik där vi får plats med ett gäng barn? Det är ju dock lite lite svårare att sitta och fika länge nu när min son blivit lite äldre, men det brukar funka ett tag. =) Min son föddes 6 juli så han är drygt 8 månader nu.

• PHofie

Om någon finns krav på tråden fick tips om ett bra fik på Kungsholmen, Baby Revolution, som är väldigt barnvänligt och till för föräldralediga att ses med sina barn. Någon som känner sig intresserad?

• Jessas
    Neas mamma skrev 2011-02-17 18:16:55 följande:
    Jag har inte fått barn ännu, planerat till mars och håller på att välja bvc. Ser att det är fler i tråden som bor i årsta och jag undrar om ni har erfarenhet av årstas capio bvc och carema på gullmarsplan. Jag kan inte bestämma mig vilket jag ska välja.
    Hej! Jag har inte heller fått barn ännu, men det närmar sig, BF är på söndag (pirrrrigt!).
     Vi bor precis brevid Årstas Capio bvc, så det känns praktiskt att välja dem. Dessutom har jag väldigt possitiv erfarenhet av deras "vuxen"-vårdcentral.
     Bra tips om öppna-förskolan, dit ska vi absolut gå så småningom. Har även börjat titta lite på förskolor (dagis) och det verkar finnas hur många som helst i Årsta, någon som har ett tips eller favorit?
    ps. är alltid pepp på fika! ds.
  • martinjennie

Å, vilken rolig tråd! Jag bor också i Årsta sedan ett halvår tillbaka med min man och vår son på snart 4 och väntar vårt andra barn om 2 dagar, ganska exakt!!! Kul om vi är fler som kan gå på promenader och fika när vi är hemma, jag bor på Sköntorpsvägen 109.

Svar på tråden Föräldralediga i Årsta i Stockholm?