Inlägg från: deddan |Visa alla inlägg
  • deddan

Finns det fler som har synliga blodådror på händer, fingrar (insida och utsida), ben och mage?

På övriga kroppen har jag inte så synliga, men under ögat har jag en jädra stor blodådra, ser ut som jag fått blåtira imellanåt.. Solig

nej, men det är väll rätt vanligt skulle jag tro. Det är inte så att dem är STORA? Annars är det väll bara så dina ådror är skulle jag tro. Ådrorna väljer ju själv var dem vill ligga, som när jag ska ta blodprov försvinner mina bort igen, förstår du hur jag menar? Dem kan liksom flytta på sig lite hur dem vill :)

• deddan
    Mammatilltretroll skrev 2011-01-21 15:57:27 följande:
    Tja, på händerna och fötterna blir de stora och liksom buktar ut när jag är varm, Men de syns tydligt även när jag inte är varm och de inte buktar så mycket..
    Och på magen och armarna buktar de aldrig utan syns bara tydligt, som om huden vore genomskinliga..
    Tror nog tyvärr du får lära dig leva med det. Finns ju operationer man kan göra, men det är ju mer för åderbrock, då blir ju blodådrorna väldigt stora. Min pappa hade det, och var tvungen att operera, men det är ju mer häsloskäll. Det verkar inte vara det du har.

Jag vet att min mamma, som har väldigt blev hy, hennes ådror står ut lite här och var, speciellt på händern. Jag kan tycka det är ganska snyggt endå, var stolt över dina små ådrisar ;)
Svar på tråden Finns det fler som har synliga blodådror på händer, fingrar (insida och utsida), ben och mage?