• mia20

hinnsvepning

hejsan.
    idag har jag gjort en hinnsvepning, var öppen 1cm
     är det någon annan här som gjort hinnsvepning? och hur lång tid tog de innan förlossningen startade ifall det nu gav resultat??

Kevin 060228 och lillebror BF 110130
  • Svar på tråden hinnsvepning
  • hannamiller

Hmm nja  det tog  sisdär 14 dagar  Lillen kom ut 40+6 när dom sen äntligen satte igång mig.. Så det funkade inte...

• mia20

puffar

• édes80

Första gången var kroppen inte redo.
    Andra gången funkade det och ledde till oregelbundna lätta värkar/förvärkar.
    Två dagar senare var det dags igen. Det ledde till grymma värkar direkt och 7 timmar senare är sonen född! (BF+17)

• Halvdanskan

Mina värkar satte igång lite mindre än ett dygn efter hinnsvepningen, eller värkar och värkar, obehag, sen tog det ytterliggare ett dygn sen är hon född efter fyra timmar med "riktiga" värkar, så jag skulle vilja påstå att hinnsvepningen påskyndade förloppet, efter hinnsvepningen kunde jag känna att något var annorlunda även om jag inte kunde sätta fingret på vad det var :)

Lycka till nu!

• mia20

är det vanligt att man blöder efteråt??
    ca 7timmar efter hinnsvepningen kom det brunfärgat blod med slem/ flytningar.
    sen efter ytterligare 1 timme så kom de färskt blod på pappret när jag torkade mig.

Läkaren sa ingenting om det nämligen...
    ok jo annorlunda känns de.. men tror mest att det är som de e ömt efter att hon var där o "slet" för de gjorde ju jätteont

• BebisiFebruari

Jag blödde en del och hade en hel del bruna flytningar efter min hinnsvepning, den hjälpte dock inte mig speciellt hade mest ont och va öm efter att dom röjt runt där nere. Sattes igång dagen efter

• édes80
    mia20 skrev 2011-01-21 21:13:24 följande:
    är det vanligt att man blöder efteråt??
    ca 7timmar efter hinnsvepningen kom det brunfärgat blod med slem/ flytningar.
    sen efter ytterligare 1 timme så kom de färskt blod på pappret när jag torkade mig.

Läkaren sa ingenting om det nämligen...
    ok jo annorlunda känns de.. men tror mest att det är som de e ömt efter att hon var där o "slet" för de gjorde ju jätteont
    Jag blödde också efteråt, vilket också läkaren sa var vanligt.
  • virre85

Jag gjorde en hinnsvepning i v 39+0 kände inte ett dugg.. Gick och la mig vid 23 tiden. Vaknade av en värk kl 1 och 04.17 är hon född.. Så det tog inte så lång tid

(¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • mia20
    virre85 skrev 2011-01-21 21:44:15 följande:
    Jag gjorde en hinnsvepning i v 39+0 kände inte ett dugg.. Gick och la mig vid 23 tiden. Vaknade av en värk kl 1 och 04.17 är hon född.. Så det tog inte så lång tid
    oj hjälp!! :P
    får hoppas att det sätter fart här också, har så ont i min stackars kropp så orkar inte vänta tills på onsdag då jag ev. ska få igångsättning
  • Längtandsfull

Jag gjorde en hinnsvepning idag men känner inte nått nu efteråt mer än en tung känsla mellan benen.

Jag var öppen 1 cm och tappen hadde börjat mjukna.
    Hon töjde så jag sist var öppen 2 cm.

Men eftersom att jag inte känner nått inte ens någon känsla på att det skall starta så lär det väll säkert inte hända nått.

BM sa nått jag inte förstod och jag tänkte inte på att fråga då.
    Hon sa:
    Inget blod var det heller..
    Vad menar hon med det tro??
    Har det med slemproppen att göra?

Svar på tråden hinnsvepning