• mia20

hinnsvepning

hejsan.
    idag har jag gjort en hinnsvepning, var öppen 1cm
     är det någon annan här som gjort hinnsvepning? och hur lång tid tog de innan förlossningen startade ifall det nu gav resultat??

Kevin 060228 och lillebror BF 110130
  • Svar på tråden hinnsvepning
  • virre85
    Längtandsfull skrev 2011-01-27 22:17:46 följande:
    Jag gjorde en hinnsvepning idag men känner inte nått nu efteråt mer än en tung känsla mellan benen.

Jag var öppen 1 cm och tappen hadde börjat mjukna.
    Hon töjde så jag sist var öppen 2 cm.

Men eftersom att jag inte känner nått inte ens någon känsla på att det skall starta så lär det väll säkert inte hända nått.

BM sa nått jag inte förstod och jag tänkte inte på att fråga då.
    Hon sa:
    Inget blod var det heller..
    Vad menar hon med det tro??
    Har det med slemproppen att göra?
    jag kände inte ett dugg efter min, blödde nada. skit sur när jag gick och la mig men se vad jag skrivit i mitt inlägg längre upp
    (¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • Längtandsfull
    virre85 skrev 2011-01-27 22:32:51 följande:
    jag kände inte ett dugg efter min, blödde nada. skit sur när jag gick och la mig men se vad jag skrivit i mitt inlägg längre upp
    Ja jag såg vad du skrivit.. Hoppas jag har samma tur men det känns verkligen inte så..

Jag är orolig över att bäbis skall komma dagen efter BF pga att både jag och sonen fyller då.
    Har BF nästa fredag den 4,de
    och bara för att det är den enda dagen jag inte vill att bäbis skall komma så kommer den säkert göra det.
    Så var det ju med sonen den enda dagen jag inte ville att han skulle komma var på min födelsedag...
  • Eevy

Min bm skulle göra en hinnsvepning på mej igår men sa att hon inte kom åt (tappen?) och att jag inte öppnat mej nåt men samtidigt sa hon oxå att jag "kändes mjuk" så då borde ju tappen börjat mjukna eller vad tror ni att hon menade?

Jag försöker ha tålamod, har faktiskt inte bf förän den 11 febr,sätts dock ev igång den 10e så därför vill jag ju helst att så mkt som möjligt ska ha hänt downstairs innan dess så vi inte skickas hemGlad Ska iaf tillbaks till bm för hinnsvepning på onsdag till veckan.

Längtandsfull; håller tummarna för att det SNART sätter igång för dej!!

• Emcii

Hej
    Jag väntar mitt tredje barn och är i vecka 40+2 och var hos BM i dag. Hon kollade hur mycket jag var öppen och det var 3 cm men hon sa att livmodertappen inte var helt utplånad. Hon gjorde en hinnsvepning på mig. Hon sa att bebisen ligger långt ner och att hon kunde känna huvudet med fingrarna.
    Jag upplevde inte att hinnsvepningen gjorde speciellt ont men det var lite obehagligt. Jag har inte kännt något speciellt efteråt heller, inget blod. Jag hoppsa så inerligt att det ska starta nu vill att bebisen ska komma ut, ni med erfarenhet tror ni att det kanske snart är på G?

• CTMT

På BF+2 gjorde jag en hinnsvepning. 2 timmar efter det så kom det igång lite värkarbete och jag fick läggas in på förlossningen. Där fick jag bl.a. bricanyl och värkarbetet stannade av och vi fick åka hem dagen efter :(
    På BF+4 gjorde jag ännu en och 1 dygn senare så gick vattnet och 4 timmar efter det så hade vår son kommit till världen Skrattande 

.¤:*¨¨*:¤. www.stratess.blogg.se .¤:*¨¨*:¤.
  • mia20

jag fick göra en till hinnsvepning i onsdags, ohh gud vad ont de gjorde, var nåt fruktansvärt,.. huuua kunde knappt inte gå sen på hela dagen.
    men det har iaf. inte hänt något mer än att jag haft onda förvärkar några timmar varje dag nu.
    men idag ska jag in på igångsättning kl.13 så  jag är lika glad ändå :)

Kevin 060228 och lillebror BF 110130
  • Emcii

Lycka till på igångsättningen!!

• lilyminna

fick också hinnsvepning, i onsdags närmare bestämt, var fullt mogen o mjuk

inte ett SKIT hände :(

• Dede

Var idag och gjorde hinnsvepning. Är i v 39+3 idag och min BM undersökte mig och sa att jag var öppen 2 cm, och huvudet var långt nere. Hon kunde känna huvudet. Nu är det väl bara vänta och se...
    Fruktansvärd mensvärk fick/har jag efter det....

Svar på tråden hinnsvepning