hinnsvepning
hejsan.
idag har jag gjort en hinnsvepning, var öppen 1cm
är det någon annan här som gjort hinnsvepning? och hur lång tid tog de innan förlossningen startade ifall det nu gav resultat??
hejsan.
idag har jag gjort en hinnsvepning, var öppen 1cm
är det någon annan här som gjort hinnsvepning? och hur lång tid tog de innan förlossningen startade ifall det nu gav resultat??
Min bm skulle göra en hinnsvepning på mej igår men sa att hon inte kom åt (tappen?) och att jag inte öppnat mej nåt men samtidigt sa hon oxå att jag "kändes mjuk" så då borde ju tappen börjat mjukna eller vad tror ni att hon menade?
Jag försöker ha tålamod, har faktiskt inte bf förän den 11 febr,sätts dock ev igång den 10e så därför vill jag ju helst att så mkt som möjligt ska ha hänt downstairs innan dess så vi inte skickas hem Ska iaf tillbaks till bm för hinnsvepning på onsdag till veckan.
Längtandsfull; håller tummarna för att det SNART sätter igång för dej!!
Hej
Jag väntar mitt tredje barn och är i vecka 40+2 och var hos BM i dag. Hon kollade hur mycket jag var öppen och det var 3 cm men hon sa att livmodertappen inte var helt utplånad. Hon gjorde en hinnsvepning på mig. Hon sa att bebisen ligger långt ner och att hon kunde känna huvudet med fingrarna.
Jag upplevde inte att hinnsvepningen gjorde speciellt ont men det var lite obehagligt. Jag har inte kännt något speciellt efteråt heller, inget blod. Jag hoppsa så inerligt att det ska starta nu vill att bebisen ska komma ut, ni med erfarenhet tror ni att det kanske snart är på G?
På BF+2 gjorde jag en hinnsvepning. 2 timmar efter det så kom det igång lite värkarbete och jag fick läggas in på förlossningen. Där fick jag bl.a. bricanyl och värkarbetet stannade av och vi fick åka hem dagen efter :(
På BF+4 gjorde jag ännu en och 1 dygn senare så gick vattnet och 4 timmar efter det så hade vår son kommit till världen
jag fick göra en till hinnsvepning i onsdags, ohh gud vad ont de gjorde, var nåt fruktansvärt,.. huuua kunde knappt inte gå sen på hela dagen.
men det har iaf. inte hänt något mer än att jag haft onda förvärkar några timmar varje dag nu.
men idag ska jag in på igångsättning kl.13 så jag är lika glad ändå :)
Lycka till på igångsättningen!!
Gjorde som jag skrev ovan hinnsvepning igår..
Men det händer inte nått
Hafft en jätte jobbig natt med jobbiga foglossningar men det är ju inte så ovanligt..
Så tråkigt att det inte händer nått
fick också hinnsvepning, i onsdags närmare bestämt, var fullt mogen o mjuk
inte ett SKIT hände :(
Var idag och gjorde hinnsvepning. Är i v 39+3 idag och min BM undersökte mig och sa att jag var öppen 2 cm, och huvudet var långt nere. Hon kunde känna huvudet. Nu är det väl bara vänta och se...
Fruktansvärd mensvärk fick/har jag efter det....