hinnsvepning
hejsan.
idag har jag gjort en hinnsvepning, var öppen 1cm
är det någon annan här som gjort hinnsvepning? och hur lång tid tog de innan förlossningen startade ifall det nu gav resultat??
hejsan.
idag har jag gjort en hinnsvepning, var öppen 1cm
är det någon annan här som gjort hinnsvepning? och hur lång tid tog de innan förlossningen startade ifall det nu gav resultat??
puffar lite här då ja undrar samma sak som ts :) fick en igår och va öppen för ett finger sa hon.. gjorde skit ont och haft mesvärk hela natten!! fått brunblandad flytning nu på morgonen ev slempropp?
puffar då jag ska få hinnsvepning imorgon, är i vecka 37+3
När jag väntade min son så fick jag 4 hinnsvepningar sammanlagt på loppet av 2 dagar. Alltså på dagarna 40+5 och 40+6. Sen natten på 40+7 så åkte jag in med regelbundna värkar och 12 timmat senare var min lilla kille ute.
Min slempropp kom ut efter dom 2 första hinnsvepningarna och jag blödde en hel del. Vilket inte är konstigt med tanke på att läkaren praktiskt taget klättrade upp i sängen när hon gav mig dom.
Ni som fått hinnsvepning, har det varit någon speciell anledning till det eller har ni bara bett om det och fått det? Jag har BF imorgon och så less så jag knappt vet vad. Tid hos BM på torsdag och tänkte be om hinnsvepning.
Jag fick en hinnesvepning första gången i måndags förra veckan. Barnmorskan kunde knappt nå tappen, då den var väldigt högt upp, så hon gjorde ingeting. Jag fick en till i fredags, då hade det hänt lite sen måndags och tappen kunde nås, hon kunde känna bebisen huvud med fingrar och få in få in två fingrar.
På kvällen molade magen, på morgonen släpptes slemproppen.
Massa mensvärk hela dagen som avstannade framåt natten.
Igår fick jag en till hinnesvepning, (bm sa att bebisen låg längre nedåt nu) och idag kommer mer segt slem med blod i, men ingen molande värk alls.
Nu ska jag sättas igång om tre timmar :)
Mammabella: Jag har två barn sedan tidigare (ganska tätt) 2009,2010 och nu bf i maj.
Dock har jag aldrig gjort hinnsvepning innan men pga täta graviditeter har jag nu fått ett åderbråck i underlivet, som gör fruktansvärt ont i fera timmar efter ansträngning / sex så jag har redan bett om hinnsvepning. Dock vet jag inte vilken vecka man tidigast får göra det? vecka 37? Och min barnmorska har redan lovat mig en då :) Jag tror nog inte man behöver ha någon speciell anledning egentligen, de flesta har det ju tungt i slutet, och vill bara få det överstökat så det är nog bara att fråga :) Lycka till!
Silee : STORT lycka till, till dig idag!!! Vad mysigt att snart få snosa bebis :)
jag fick min bara för att jag hade sån foglossning o kunde inte sova nåt o vara bara jätte less, det var bm som sa att dom skulle göra det så jag behövde inte be om det
gjorde min i torsdags känner ingenting :(
Jag gjorde en när jag väntade min dotter, slemproppen lossna men inget hände på 1,5-2 veckor, var då öppen 1,5 cm. Sen på bf dagen kom hon självmant.
Men sonen fick ja en i 40+0 o d tog 4 dagar innan han kom ut!! Hade inga direkt komplikationer förutom mkt sammandragningar från v.24 o framåt! Men hon föreslog d till mig eftersom ja va less på allt vid d laget!!
Denna gång så bad ja om d nu i torsdags v.39+1 då ja har extrem foglossning sen v.22 o hemska förvärkar, sammandragningar, lågt blodtryck ja listan bara fortsätter!! Men NEJ d gör man inte längre då d kan vara farligt fick ja till svar...d gör man BARA inne på förlossningen!! What?!?!?!
Blev så besviken o arg.....
Jag gjorde en i torsdags 40+1 på BM:s förslag. Det har inte satt ingång ännu men jag tror slemmisen har släppt iaf.
tråkigt, den verkar inte hjälpa=(
och dem som får bebis efter några dagar, så tror jag inte att det är på grund av hinnsvepningen.
Jag hade ingen anledning mer än att jag orkade inte va gravid längre var i 39+0
Fick göra hinnsvepning på BF+13 med första barnet då jag skulle in och kolla fostervattensmängd och planera igångsättning. Jag hade kvällen innan fått lite blodblandad flytning och va öppen 2cm tror jag. Efter hinnsvepningen fick jag molvärk och 9timmar senare började värkarna=)
Håller tummarna för att din bebis snart kommer =) Lycka till