Inlägg från: MadHatter |Visa alla inlägg
  • MadHatter

Flytta till Karlstad

Om sonen ska gå på Sundsta-Älvkullen  och ni vill bo nära är Sundsta och Norrstrand bra områden. Jag tror Norrstrandsskolans högstadie är ok också. Har olika temakalsser och så.
    På Norrstrand finns det många små privata hyresvärdar tror jag så det kan löna sig att annonsera efter lägenhet där. Det finns mindre hyreshus inne i villaområdet. Ganska blandad bebyggelse och därför mysigt på Norrstrand.

Finns inte Waldorf i Karlstad. Enda friskolan på högstadiet vad jag vet är Engelska skolan.

Om man ska bo i lägenhet är också Kvarnbgerget bra. På Romsta, som är ett mkt fint område finns några få hyreshus, äevn där en del mindre privata värdar. Kan kanske finnas även på Klara som också är ett bra område. Bor man i de områdena är Maribergskolan närmaste kommunala skola.

Ett helt annat alternativ är ju Hammarö, en annan kommun men som ligger nära och med många fina områden. Där är det väl inte så lätt med hyresrätt dock, men finns fina bostadsrätter bland annat Bärsta.  Fast det är ju längre bort och sonen (och inom ett par år även dottern) måste ju åka buss till skolan.

• MadHatter

Haga, Herrhagen och Lammberget är också ok områden. Då hör man till Norsstrandskolan tror jag (högstadiet).

Svar på tråden Flytta till Karlstad