Flytta till Karlstad
Du kanske redan har köpt hus vid det här laget men här kommer ett sent svar ändå.
Jag är själv uppvuxen i Karlstad. Har nyligen fått barn och funderar därför på att flytta tillbaka, det var en bra stad att växa upp i.
Jag växte upp på Henstad/Hultsberg och det kan jag starkt rekommendera för barn. Många grönområden att leka på, nära till skog och lite biltrafik. (Någon sa att området är byggt så att alla barn ska kunna gå till skolan utan att behöva korsa en bilväg och jag tror faktiskt det stämmer). Hultsbergskolan var väldigt bra när jag gick där. Äldre barn tar sig lätt in till stan med hjälp av buss eller cykel. Vet att på somrarna cyklade vi till Skutberget och badade. Och så är det nära till mataffärerna i shoppingcentret Bergvik. Tummen upp helt enkelt.
Det negativa jag kan komma på är att en del av husen känns lite 70-tals murriga och att området ibland känns lite ödsligt. Tror dock ett generationsskifte är på gång, så barnfamiljer har börjat flytta in igen.
Råtorp tycker jag också är ett trevligt område. Fast tror att husen där kan bli ganska dyra.
Lycka till med husletandet.