Vi med reumatism!
Här samlas vi reumatiker och delar tips & råd, och stöttar varandra genom de jobbiga perioderna!
Haka på! :)
Här samlas vi reumatiker och delar tips & råd, och stöttar varandra genom de jobbiga perioderna!
Haka på! :)
Jag var på återbesök för armfrakturen nu på förmiddagen. Läkaren konstaterade att jag var väldigt överrörlig och undrade om han möjligen kunde få känna lite på huden på magen. Han tog sen ett stadigt tag i huden och drog ut den rätt långt. "Du har ju Ehler Danlos syndrom" utbrast han.
Ingen har tidigare dragit mig i huden utan bara konstaterat att jag är överrörlig. Men jag vet inte jag, det känns inte som att det spelar någon roll vad jag nu kan tänkas ha för nåt egentligen.
PS. Hittills inget illamående av Metoject. Känns bra!
Adora: Sprutan tycker jag också är mkt bättre för just illamåendet. Det försvnner till största del, och det är skönt! Hoppas det håller i sig för din del!
LaFontaine: Hur går det med armen? Är det bättre nu? Blankett-helvetet ja... har inte nått ditt än , men den dagen är väl oundviklig...
Jag har varit så otroligt kass de senaste dagarna. Stannade hemma från jobb lör+mån.
Idag är jag som tur är ledig.
Jag orkar ingenting. Sover dygnet runt.
Har ingen aning om det är ett skov eller rent av en förkylning/influensa. Ingen aning.
Tröttheten är fenomenal. Muskelstyrkan lika med noll. Snörvlig och jävlig. Har sovit nonstop sen i lördes.
Igår ringde jag till VCT för jag börjar faktiskt bli orolig,man känner ju som sagt sig själv bäst och detta är inte normalt... Fick ingen tid igår, de var slut när de väl ringde upp mig. Har provat att ringa idag igen.
Det känns som jag går runt med nått skit som inte riktigt bryter ut, jag är snörvlig/hostig/förkyld, men tröttheten den är värst. Kvinnan på VCT som jag pratade med uppfattade mig nog mest som gnällig, jag förklarade att jag är reumatiker, därav min oro, jag känner ju att nånting är fel. Hon tyckte jag skulle prova alvedon.
Hur fasen jag ska ta mig ur detta det vet jag inte, men jag ska jobba imorron och jag skäms uppriktigt talat om jag måste ringa och sjuka mig, igen.
Pratade med reuma igår, har inte tagit min spruta, hoppade den igår pga detta. Hon tyckte jag skulle ta prover idag, så det ska ja göra i vilket fall.
Känner mig mest gnällig tror jag, halvkass i magen till o från, mår illa då o då, ingen direkt matlust. Hopplöst.
Vad f-n ska jag göra?