• Tulip

Jag hatar IKEA!

Nja, så illa är det väl egentligen inte, men jag blir så trött på det där företaget!

Jag har en vit jalusigardin, 140 cm, som passar perfekt i mitt nya vardagsrum. Men... Jag har två fönster och behöver därför en till likadan (den första är köpt på IKEA), men nu säljer IKEA inte dessa i 140 cm bredd längre!

Jag blir så trött! Nu måste jag ut och leta två nya, eller en ny som påminner om den jag redan har.

• Svar på tråden Jag hatar IKEA!
  • Zenobia

Ikea är sån, har blivit tokig på dom med. Köpte Rättviksglasen där och nu har dom ändrat om dom, tack så mycket. Så en sak är att ska man köpa nåt där ska man köpa hela sättet på en gång och inte komplettera

• Bubben04

här är en till som har börjat hata ikea, först brukar kvaliten vara sisådär på saker. sen är det alltid något som är slut dem senaste tre gångerna vi har varit där så har något av det vi behöver varit slut och därför har vi åkt därifrån tomhänta...

• lagom

För att inte tala om hur dålig katalogen är och hemsidan. Alla varor finns inte i katalogen men inte heller på hemsidan. Lite här o lite där o en del samma. Skulle vilja att de hade alla varor på nätet i alla fall så man kan se allt innan men åker o trängs på IKEA.

• Tulip

Bisquit - Inte IKEA:s fel? Det är ju IKEA som har slutat tillverka (=köpa in?) bredare gardinger än 120 cm. Då tycker jag att det är deras fel!

• Shoegal

IKEA ändrar ju alltid sitt utbud så om man samlar på en serie så kan man ge sig fasen på att de slutar sälja den färgen eller ändrar så den inte passar med ens andra möbler osv.

Vi hade en Billy-hylla i mörkbrunt. När vi skulle köpa nya Billy-hyllor så hade de slutat med mörkbrunt så vi tog ek istället (vi hade ju bara en i mörkbrunt så det fick väl gå) men efter några veckor så kom mörkbrun tillbaka...som en NYHET! Helt otroligt!

Var där igår och tänkte köpa fler förvaringsaskar (vi har i mörkgrått) men då fanns inte mörkgrått utan bara vitt, blått, rött, svart och rosa! Typiskt!

• bbpop

Jag har aldrig förstått varför så många verkar älska IKEA. De är väl ok, men varför resa tretti mil bara för att handla en soffa? Så snygga är de väl ändå inte, eller? De är praktiska och hyffsat snygga, men lite väl tråkiga för att jag ska orka bry mig. Hade de varit lite billigare så, men jag tycker att de är för dyra!

Svar på tråden Jag hatar IKEA!