Inlägg från: Tulip |Visa alla inlägg
  • Tulip

Jag hatar IKEA!

Nja, så illa är det väl egentligen inte, men jag blir så trött på det där företaget!

Jag har en vit jalusigardin, 140 cm, som passar perfekt i mitt nya vardagsrum. Men... Jag har två fönster och behöver därför en till likadan (den första är köpt på IKEA), men nu säljer IKEA inte dessa i 140 cm bredd längre!

Jag blir så trött! Nu måste jag ut och leta två nya, eller en ny som påminner om den jag redan har.

• Svar på tråden Jag hatar IKEA!
  • Tulip

Bisquit - Inte IKEA:s fel? Det är ju IKEA som har slutat tillverka (=köpa in?) bredare gardinger än 120 cm. Då tycker jag att det är deras fel!

• Tulip

"Min" gardin köptes i somras, men då visste jag inte att jag skulle flytta och skulle behöva två stycken i november, men utbudet ändras alldeles för ofta! Men det förstås, det kom ju en ny katalog i augusti, så jag borde väl ha förstått att jag inte skulle få tag på samma gardin ett halvår senare...

Och jag gillar IKEA, för det mesta, men jag irriterar mig väldigt också!

Om det där med att man kan titta på hemsidan om varorna finns på lager kan jag bara säga: ?Det funkar inte alls! Jag har jagat hatthyllan ?Sväng? hur länge som helst, och såg tillslut att den skulle finnas i Kungens kurva och i Barkarby. Min pappa var i Stockholm så jag bad honom åka till något av varuhusen där för att köpa hatthyllan åt mig. Han åkte först till Barkarby där det skulle finnas x antal Sväng. Men icke sa nicke, de var slut (Jag hade kollat en timme innan han åkte dit). På IKEA i Barkarby kollade man om den fanns i Kungens kurva, och ja, där fanns den. Så pappa åkte dit, men tror ni han hittade den där? Nej, slut där med. ?Vi uppdaterar inte dagligen?, fick han till svar.

Shoegal ? Samma sak råkade en kompis ut för. Hon har också mörkbruna Billy, som utgick för några år sedan, men nu har de kommit tillbaka som nyhet! Och det är samma färg, för hon har passat på att köpa några till!

blåbärspappa ? Det finns människor som _campar_ på IKEA-parkeringen här i Sundsvall på somrarna! Sen går de in i köpcentret och frågar efter duscharna!

Svar på tråden Jag hatar IKEA!