• PearlA

Starta webbutik- kostar skjortan?

Jag betalar 89kr/mån hos fortnox. Tror inte jag får skriva vad min sida heter, om det blir smygreklam, så hoppar det.
    Jag tycker det är helt ok, enkelt att använda och bra support. Jag har även bokföring där, 89kr/mån det med.

Man kan få det billigt om man lägger energi på att jämföra priser m.m   Betalning i shopen kan du ha helt gratis, om du enbart väljer förskottsbetalning, men du vinner fler kunder om de kan betala direkt med kort. Då gäller det att ha ett inlösen hos en bank. (om du inte väljer endast tex paypal - de har redan ett inbyggt inlösen) Hos min bank kostade det c.a 2000 i startavgift, samt några hundra i månaden + %på det man säljer. Men jag googlade och hittade en annan bank som endast tar några %på det man säljer, och det var 3% tror jag, samma som min bank. Och det har fungerat utmärkt.

Domänhotell är ännu en kostnad. Företagspaket hos banken. Bra utrustning för att fota varor. Någon som kan göra en snygg heather, presentation på hemsidan.

Jag startade i oktober-10  och hade en budget på 50 000 - vilket jag har spräckt. Men då har jag köpt in bord och städgrejer m.m som kan behövas. Samt att jag har varor hemma till ett värde långt över det jag lagt ut.

Hoppas jag inte ljög nu... har inte papprena i handen på exakta summor just nu ;)

• PearlA
    Quinee skrev 2011-02-11 19:18:45 följande:
    Tackar vänligast för era svar!
    Nu funderar jag lite på vart man ska ha sitt lager...men det blir ett senare problem Solig
    hehe, jag har mitt iii... köket (har en liten avgränsande del där, de blir inte flottigt), vardagsrummet och matrummet. Min karl säger att han bor i ett smyckesskrin ;)
Svar på tråden Starta webbutik- kostar skjortan?