• Lillaliten

Bebis gillar inte att bada

Har nyss badat vår lilla kille, men tycker så synd om honom, han gillar det verkligen inte, skriker å blir helt hysterisk.
    Han e 5 veckor, vill ju imte att han ska vara rädd för badet. =(
    Tips på hur man får honom å gilla vattnet?!

• Svar på tråden Bebis gillar inte att bada
  • saralund

Hur varmt har du i vattnet? Jag fick råd om att ha ljummet vatten, men dottern gillade aldrig det. Istället hade jag lite varmare och behagligare vatten och nu blir hon bara ledsen när badningen är slut. 

• Giraff

Måste han bada? 

Är han smutsig kan ni ju skölja av honom lite under rinnande vatten istället.  

Jag hade väntat med badet. Ta en paus från det under några veckor och prova igen sen. 

• martenanna

håller med saralund, fick tips på bb att ha lite varmare än ljummet för bebisar vill ha det varmt.

• Nygift2008

Testa olika temperaturer. Sjung sånger, distrahera med en speldosa.

Vår dotter gillade inte att läggas ner liggande, så vi fick doppa fötterna först så hon "stod upp" och badade.

Hon gillade inte att bada rätt länge så vi nöjde oss med en gång i veckan. Nu är hon 6 månader och äntligen verkar hon gilla det! Alla barn gillar inte att bada, så ha tålamod. Till slut vänder det...

• Lena

Vår dotter badade med oss i kroppstempererat vatten, det funkade hur bra som helst.

• Lillaliten

tack för era svar! ska prova lite varmare nästa gång, och ställa honom i baljan istället!

• Idapida83

Som redan sagt, doppa ner fötterna först och ha varmare vatten och känn med armbågen i stället för handen om det är lagom varmt så det inte är för kallt...

• Lunamamma

Min lilla var jätterädd när hon skulle bada, så jag badade inte henne så ofta. Så fort hon kunde sitta upp tyckte hon att det var kul. Hon bli fortfarande rädd om jag lägger henne på rygg...

• J K

De första två gångerna när vi badade vår son avskydde han det. Då hade vi ljummet vatten (så det inte kändes varken varmt eller kallt mot handleden/armbågen).

Efter det har jag haft så det känns lite varmare mot handled/armbåge, och sedan dess älskar han att bada. Idag var vi på babysim för första gången, och det gick fantastiskt bra.

♥ Benjamin 100827 ♥ www.janejohansson.se/
  • xXMaLoXx

Våran son blev rabiat så fort det var baddags, tills han lärde sig sitta själv. Det kändes som att det läskiga försvann när han fick lite mer kontroll själv. Nu är han året och älskar att bada och tjuter av lycka när han hör att vi fyller på badkaret :)

Jag tror att det känns lite läskigt att bli nedsänkt i en balja/badkar utan att själv ha någon kontroll. Sonen gillar fortfarande inte när vi lutar honom bakåt för att skölja hår os v, men när han får göra det själv så funkar det. Jag hade nog inte heller roats om någon lyfte upp mig och försökte sänka ner mig i ett badkar i liggande ställning.

www.hecate.se Theo 100111 <3
Svar på tråden Bebis gillar inte att bada