Akvarietråd
Mina växter ser förjävliga ut i ena akvariet, bladen blir typ genomskinliga och går sönder. Varför blir de så?
Mina växter ser förjävliga ut i ena akvariet, bladen blir typ genomskinliga och går sönder. Varför blir de så?
Jo som Whizzer sa, de är ancistrusarna som käkar upp bladen ! :P Köpt en rot och lagt i lite olika grönsaker till dom. Häller i lite extra flingfoder som får åka ner till botten som dom tuggar i sig. Hur lång tid kan de ta innan dom där växterna blir fina igen? Ser gaaalet risigt ut. Och om jag köper växter med mindre blad, blir de svårare för dom då att käka på dom?
Ahaa, får nog prova med andra växter då, akvariet ser så ledset ut när dom tuggat i sig nästan alla blad. Nää inte provat PMDD, vad är de? :)
NU HAR JAG ÄNNU EN FRÅGA!
Köpte 5 kampfiskar, en var en hane tills det visade sig att honorna var en inavlad sort där hanarna såg ut som honor. En hade då på ett dygn bitit av alla hanens fenor :( Vi gick tillbaka med honorna och dom kollade så alla var hanar!
Idag 3 veckor senare bygger en "hona" skumbo! WHAT? Så vi fick ju såklart lämna honom och orkade inte ta emot en till hona pga allt krångel!
Nu lägger en hona ägg, MEN det är en "hona" som kramar ut äggen? :S ÄR DE MÖJLIGT ELLER HAR VI FÅTT 3 HANAR ? Jag fattar inte hur dom kan se så fel ! Dom i djuraffären vände t.o.m upp å ner på alla och kramade lite lätt om magen för att se så de var honor efter att vi vart in med den första.
Oj rättelse, en av dom första var en hane och dom kollade såklart att alla var HONOR, inte hanar.