• Anonym (panik)

Inga kläder och ingen tid!! Panik, hjälp mig!! COOP!?!

Hoppas någon vet eller har något tips..
    Imorgon kl 11 ska jag på enkick off med massa barn, föräldrar osv, många jag inte träffat förut, Tanken va att jag skulle köpa något att ha på mig (är inte hemma och allt jag har är fläckiga mjukiskläder) Min tanke va att jag skulle springa in på en affär kl 10 imorgon, men INGENTING öppnar innan kl 11... =( Ingen att låna kläder av och ingen möjlighet at hämta kläder. Men kan ju inte gå naken!?!? Ångest..

Allt som är öppen är COOP Forum, där ska de ju finnas kläder tror jag, kanske inte de snyggaste men i alla fall kläder. Men jag ha ju ingen koll, kommer jag kunna hitta något alls där?? Är ganska stor, ca 42..

Kan inte heller smita undan att gå då jag ju själklart arrangerar eländet.. Vad gör jag!?!

• Svar på tråden Inga kläder och ingen tid!! Panik, hjälp mig!! COOP!?!
  • TjockKatt
    Anonym (panik) skrev 2011-01-23 01:44:14 följande:
    enare kan jag inte komma då jag arrangerar det hela och måste stå och ta emot folk.. Skulle möjligen lyxas få tag på ett par jeans, kan ligga ett par gamla här på vinden, men tröja är tuffare.. Kan de finnas vanliga svarta tröjor på COOPen, som man kan ha ett halsband eller så över,för att klä upp det lite?? Smycken kan jag alltid låna lättare.. brorsan har ingen i närheten jag skulle kunna låna av heller, uta flickvännen som väger ca 45 kg...
    Har inte flickvännen någon stretchkjol eller oversize-plagg då? Något större plagg brukar väl de flesta tjejer ha. Eller så kanske hon har någon vän som kan låna? I värsta fall kanske du kan sy ihop något av ett lakan, men det känns kanske inte så roligt. Knepig situation verkligen, konstigt att inget är öppet tidigare i stan!
  • amorvincitomniia

Vart bor du någonstans? "vanliga affärer" brukar ju öppna lite senare men i större shoppingcenter brukar det vara generösa öppettider även på helgerna :)

Även lite mindre ställen brukar ju ha någon form utav köpcenter i närheten? :) Så kan du kolla de olika butikernas öppettider på hemsdian!

• idiblon yes

Har ni någon UFF-container i närheten?

FL är guld.
  • karet

Vårt Coop forum har gott om kläder, går att hitta en hel del snyggt där.

• FruB

jag har köpt kläder från coop som jag tycker är väldigt fina Man kan hitta det mesta i bra storlekar Jag har storlek 42/44 och har hittat mycket snyggt där Den största storlek jag har sett är 48 så jag tror nog du kan hitta något

• Anonym (mamma)

Låter som väldig tidsoptimism om du hade tänkt gå och prova kläder klockan 10 inför en kick-off klockan 11 som du själv arrangerar. Om man arrangerar något så brukar man ju behöva vara lite tidigare på plats? Och jag antar att samlingsplatsen för kick-offen inte är precis bredvid affären Glad. Anyway, nu är ju klockan 8 men då du skrev det inatt hade du väl hunnit tvätta upp och torktumla de kläder du hade med dig som var fläckiga?

• Anonym

Något riktigt snyggt blir svårt att hitta på Coop Forum, men enkel svart tröja borde finnas och byxor likaså. Fixa iordning håret, kanske lite smink om du använder det och smyckena du har med dig så blir det säkert bra!

• LHUF

Förstår inte varför du inte tagit med dig kläder till din bror om du nu visste om att du skulle arrangera en kick off idag? Men om du åker till maxi så brukar dom ju öppna vid 8? Men Coop har kläder om det är en större Coop

• randigadamen
    idiblon yes skrev 2011-01-23 01:48:05 följande:
    Har ni någon UFF-container i närheten?
  • Anonym

Hur gick det ts,hittade du klader

• Anonym (panik)

Självklart hade jag tagit med mig kläder men de blev dränkta i rödvin INNAN jag en hade tagit på mig dem och trots tappra försök lyckades jag bara förvärra problemet oh rödvisnfläcken haöft försvann men de jag skrubbade med blekte tyget.. De såg HEMSKT ut.. Att gå dit i mjukisbyxor stil gamla gravbyxor och riktigt ful tröja var inte ens aktuellt, oavsett om jag hade tvättat grejerna.. Men borde ha tagit med en extra uppsättning, är känd för att vara ganska klumpig.... ;)

Det gick faktiskt ganska bra, hittade en för stor skjorta och tog pappas gamla skärp till i midjan o med frisyr, smink och smycken blev det riktigt snyggt.. =) Hade vanliga svarta taijts till.. Det blev stressat men men, har i alla fall haft en helt underbar dag med massa trevliga människor!!

• randigadamen
    Anonym (panik) skrev 2011-01-23 21:24:53 följande:
    Självklart hade jag tagit med mig kläder men de blev dränkta i rödvin INNAN jag en hade tagit på mig dem och trots tappra försök lyckades jag bara förvärra problemet oh rödvisnfläcken haöft försvann men de jag skrubbade med blekte tyget.. De såg HEMSKT ut.. Att gå dit i mjukisbyxor stil gamla gravbyxor och riktigt ful tröja var inte ens aktuellt, oavsett om jag hade tvättat grejerna.. Men borde ha tagit med en extra uppsättning, är känd för att vara ganska klumpig.... ;)

Det gick faktiskt ganska bra, hittade en för stor skjorta och tog pappas gamla skärp till i midjan o med frisyr, smink och smycken blev det riktigt snyggt.. =) Hade vanliga svarta taijts till.. Det blev stressat men men, har i alla fall haft en helt underbar dag med massa trevliga människor!!
    Härligt att höra att det blev så lyckat!
  • TjockKatt

Skönt att det löste sig och att dagen blev lyckad.
  • Anonym

Va glad jag blir att du lyckades hitta något som du trivdes i! Helt otroligt vad man kan bli engagerad i främmade människors klädproblem. I mitt fall antagligen för att det kunde varit jag i din sits...
    /anonym nr 17
  • Anonym (mamma)

Det var jag som tipsade om att tvätta kläderna, naturligtvis menade jag att tvätta de (rödvins-)fläckiga kläderna, inte gamla gravbyxor och en ful tröja... Glad.

Kul att det blev en bra dag Glad 
Svar på tråden Inga kläder och ingen tid!! Panik, hjälp mig!! COOP!?!