varför är alla utan barn såna uppfostringsexperter??!
jag blir så less. Jag har ett barn på 2år, och jag har en "kompis" som har både de ena å de andra att säga om våran uppfostran. Eller snarare, hur HON skulle ha gjort. Hon anser att on kan ALLT eftersom hon fick en lillasyster när hon var 10 år, det gjorde henne till färdig förälder tydligen. Hon har klaomål på precis alla hon känenr som har barn, om allt dom gör fel (då pratar vi inte om onyttig mat eller sånt, utan över sovtider, sovrutiner, vad barnet kan förstå, hur mycket egentid föräldrarna får ta sej osv osv osv en bekant till oss fick 2 barn väldigt tätt, så nu i sommar har hon festat lite medans pappan varit hemma. Hon råkade festa 4 helger i rad. visst, inget att rekomendera kanske, MEN hon hde inte varit ut på 3 år och detta var dom ända gångerna hon gick ut, de råkade bara bli i rad helt enkelt. Då är hon övertygad om att denna person ångrar att hon skaffade barnen tätt.
även om någon skaffar fler barn kan hon säga "duger inte den dom har eller??"
hennes kompis fick missfall, hon sade till mej "ja men vilken tur, så slipper jag lyssna på mer barnskrik när jag försöker prata i telefon med henne"
Om jag inte kan/vill följa med någonstans, säger hon på engång "men vaddå, har ungen ingen pappa som kan ta hand om henne elelr??" eeh, jo, men han är inte hemma, jag sa att han kunde sticka eftersom jag ä'r trött å bara ville ta en lugn kväll med en film, å han ville fiska med några kompisar, därför är han inte hemma.
hon tyckte jag skulle sätta henne på dagis en extra dag, för hon ville ha sällskap av mej å schoppa, men hon vill inte ha mitt barn med.
För HON vill inte ha barn än. nä tack, för de första har jag hört det 15455168 gånger, och jag bryr mej fortfarande inte för JAG VILL och min sambo vill, därför skaffar vi barn.
Hon kan även sitta och säga till mej att om man skaffar barn så mister man så mycket, vi har ju all tid i världen, varför vill man låsa sej, man måste ju vara dum i huvudet osv osv. fast jag har barn!!!!
Hon klagar på föräldrar som lägger sina barn redan kl 19. För det är då för tidigt. Jag har då försökt förklarat för henne att vi lägger vårat barn kl 19, eftersom hon är trött och VILL lägga sej då, och hon sover sen till närmare 8 på morgonen, hon behöver alltså alla dom timmarna. men nej, de tar hon ändå inte.
jag har nu sagt till henne att "den dag du skaffar egna barn, då kan du uppfostra dom som du vill, men du kanske ska läsa på lite innan, detta är mitt barn och jag gör det jag anser är bäst för henne"
jag hoppas denna människa inte får barn. för hon anser att barn som är 2 år ska kunna sitta stilla och vara tysta undertiden man har besök (!!!!!) och dom får absolut inte stöka ner eller smutsa ner.
jag behövde bara klaga av mej!!!
jag ju också påpeka att jag inte umgås med denna person speciellt mycket längre...
hon anser också att barn som är skrikiga och bråkiga är bara dåligt uppfostrade, visa vem som bestämmer med hårda nyper, så komemr dom att uppföra sej.