• pcalma

blöjor större barn??

Hej!
    Min yngste son är drygt 4,5 år. Han har diagnos inom NP-området och har blöja på natten.
    Hans syster som blir 7 år och har autism mm har fått blöjor via BVC sen hon var 4 år.
    Han är för liten för detta säger de då jag frågat, både på bvc samt inkontenenssköterskan. Vi ska ta upp detta igen när han är på 5,5 års kontrollen, i nov-dec!!! Först då kan vi få blöjor!!

Saken är den att de största storlekarna inte passar honom. Endast en sort o byxblöja går på, men den sitter tajt. Det tar inte heller så mycket kiss så att varje morgon när han vaknar (är uppe o studsar kl 04) så är han helt dyngsur, likaså täcke, lakan o sängskydd.
    BVC sa att Libesro o pmapers har större blöjor som man köpa på nätet, men jag hittar inte att de har de!!! Hittar en annan sort somkostar 221 kr för 16 st o jag tcyker det dyrt då det går 2 om agen för sonen här!

Vet att det är olika i olika landsting vid vilken ålder man får blöjor, o vi får alltså inga till lillebror. Någon som vet vart man kan köpa??

Mamma till Orkidébarn
  • Svar på tråden blöjor större barn??
  • pcalma

Är det stl 7 på dom blöjorna? Det är dom som hans storasyster har o de ör för små.
    Vi får bara tvättbara skydd!
    Han tillhör inte Hab ännu, bara Bup, men remiss är skickad. Kan ju ta sin tid...

• pcalma

Han väger kanske 24 kg o är 126 lång! Han är stor med andra ord o han är grov. Hans syster är 2 år äldre o hon har libero stl 7.

BVC sa nej till att skriva ut men jag får väl vara painig o ringa igen o höra vad de säger!

• pcalma

De sa att om han har samma problem vid 5,5års kontrollen får vi då! Sådan regler är det här sa dom! Jag skulle köpa större via nätet men jag hittar inga mer än dessa dyra!
    Till hans syster har vi fått sen hon fyllde fyra år!

• pcalma

Tack alla vänliga för ert engagemang!! Ringde idag till BVC för tredje ggr o förklarade för en tredje person. Denna tog person nr på Anton o skrev ut just de du skrev ovan om!
    Märkligt att det inte var problem nu! Tydligen stötte jag på "fel" människor innan!
    Om 5 dagar har vi hemma nu iaf
    Känns skönt!

Svar på tråden blöjor större barn??