Queenie70 skrev 2011-01-23 21:43:35 följande:
Återigen...finns det nån anledning till att ni frångår rekomendationerna?
Vore det inte lämpligare med ersättning istället för välling om du inte vill amma?
Hon har fått ersättning från födseln och varför jag inte vill amma hör inte hit. Och jag bad aldrig om att någon skulle sätta mig på plats och fråga om rekommendationer hit och dit!
johanna 77 skrev 2011-01-23 21:46:14 följande:
hej
Förmodar att du vill att hon skall bli mättare.... eller??? och vill börja ge henne lite fastare föda....
När våran lilla var 4 månader hade jag i lite grötpulver i ersättningen för att göra det matigare... (då har jag tagit gröt som är till 4 månaders... ) - Det finns väl kanske en anledning till varför de rekomenderar det från en viss older... tror det är för att det kan vara kännsligt för magen. Kan ju var dummt att köra ngt som kan förstöra magen på henne....
Lycka till
Yes, precis det. Fröken Bubbah(som hon har som som smeknamn) vill nämligen typ äta jämt. Men hur blandade du i grötpulver i ersättningen? Blir det inte tjockt då?
Välling finns från 4 månader i Finland, både i Nestle och Semper men inte i Sverige just pga WHO. Så känsligt är det kanske men ändå inte...
Smultronbaby skrev 2011-01-23 21:47:05 följande:
Håller med dig, och det var just rekommendationer !!
Om dottern inte har ont i magen eller verkar få utslag eller dyl tror jag nog inte du behöver oroa dig.
Vi gav våran tjej gröt från det hon var 3 månader, inga större problem med magen och majsvälling ska ju vara mildare mot magen så kör på du
Precis!! =) Tack för uppbackning!!
Hon verkar inte ha ont i magen, bara skita lite löst men är ju en omställning också så kanske inte bör oroa mig?
Har provat gröt innan hon blev 4 månader, var nog 3½ men dög inte, hon bara hulka ;) Ska prova gröt igen nästa helg tror jag.
Majsvälling ska ju just vara milt, därför vi kör på det. Och det mättar ju mer.