Bilbarnssol i mitten bak i bilen.
Vad finns det för bilbarnsstolar som man kan ha i mitten bak i bilen?
Vad finns det för bilbarnsstolar som man kan ha i mitten bak i bilen?
man kan väl ha alla(?) i mitten bak....vi hade en saab orginal-stol iaf.....
Vi har en Britax hiway.
Vi har en britax two way o den kan sitta framåt, bakåt o på ALLA bilens passagerarplatser!
Men har man en stil i mitten så blir det väldigt begränsad sikt (mittenpartiet är upphöjt så stolen kommer jäääättehögt) o VÄLDIGT vingligt.
Alla bilar kan inte ha alla stolar i mitten bak. Råder dig TS att när ni valt ut en stol att kontrollera att den är godkänd att monteras i mitten i er bil.
Alla stolar går att ha i mitten om det finns trepunktsbälte, alla är inte godkända med tvåpunkts. Om man inte ahr stödben måste man ju tänka på att framstolarna måste vara lika inställda så stolen får lika mycket stöd på båda sidor.
Trodde inte man kunde ha alla bakåtvända stolar där. Jag är kort och min man lång så det måste vara en stol som inte måste stå mot ryggstöden.
Vi har en Maxi cosi Mobi på mittenplatsen bak. Den står med stödben vilket är praktiskt eftersom jag och maken är olika långa.
Kolla på stoltillverkarnas sidor, där brukar det finnas info om vilka platser i vilka bilar som är godkända för placering.