• Elias Emil

Bilbarnssol i mitten bak i bilen.

Vad finns det för bilbarnsstolar som man kan ha i mitten bak i bilen?

• Svar på tråden Bilbarnssol i mitten bak i bilen.
  • KrösaMajan

man kan väl ha alla(?) i mitten bak....vi hade en saab orginal-stol iaf.....

*glad i själen*
  • straw2008

Vi har en britax two way o den kan sitta framåt, bakåt o på ALLA bilens passagerarplatser!

Men har man en stil i mitten så blir det väldigt begränsad sikt  (mittenpartiet är upphöjt så stolen kommer jäääättehögt) o VÄLDIGT vingligt.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Mela78

Alla bilar kan inte ha alla stolar i mitten bak. Råder dig TS att när ni valt ut en stol att kontrollera att den är godkänd att monteras i mitten i er bil.

• cicci85

Alla stolar går att ha i mitten om det finns trepunktsbälte, alla är inte godkända med tvåpunkts. Om man inte ahr stödben måste man ju tänka på att framstolarna måste vara lika inställda så stolen får lika mycket stöd på båda sidor.

straw2008 skrev 2011-01-24 08:56:25 följande:
    Vi har en britax two way o den kan sitta framåt, bakåt o på ALLA bilens passagerarplatser!

Men har man en stil i mitten så blir det väldigt begränsad sikt  (mittenpartiet är upphöjt så stolen kommer jäääättehögt) o VÄLDIGT vingligt.
    Jag har inte upplevt det vingligt med någon av våra stolar i mitten, skulle det vara vingligt skulle jag inte montera en stol där.
  • Elias Emil

Trodde inte man kunde ha alla bakåtvända stolar där. Jag är kort och min man lång så det måste vara en stol som inte måste stå mot ryggstöden.

• Mela78
    cicci85 skrev 2011-01-24 09:00:48 följande:
    Alla stolar går att ha i mitten om det finns trepunktsbälte, alla är inte godkända med tvåpunkts. Om man inte ahr stödben måste man ju tänka på att framstolarna måste vara lika inställda så stolen får lika mycket stöd på båda sidor.Jag har inte upplevt det vingligt med någon av våra stolar i mitten, skulle det vara vingligt skulle jag inte montera en stol där.
    Kan ge ex. Acta graco (ingen av de med stödben, de får ej monteras utan) är godkänd i mitten av Ford Mondeo ST220.
  • straw2008
    Elias Emil skrev 2011-01-24 09:01:58 följande:
    Trodde inte man kunde ha alla bakåtvända stolar där. Jag är kort och min man lång så det måste vara en stol som inte måste stå mot ryggstöden.
    Britax two way fäster du med två remmar (förankrar den i golvet) så den behöver inget stöd.

Du kan inte ha någon stol med stödben tror jag... eller man kanske kan ställa stolens stödben på tunneln.

Varför behöver du ha en stol där? Mest opraktiska stället juh (jobbigt att få på bältena osv).
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Miss Lau

Vi har en Maxi cosi Mobi på mittenplatsen bak. Den står med stödben vilket är praktiskt eftersom jag och maken är olika långa.

Kolla på stoltillverkarnas sidor, där brukar det finnas info om vilka platser i vilka bilar som är godkända för placering.

• Elias Emil
    straw2008 skrev 2011-01-24 09:05:07 följande:
    Britax two way fäster du med två remmar (förankrar den i golvet) så den behöver inget stöd.

Du kan inte ha någon stol med stödben tror jag... eller man kanske kan ställa stolens stödben på tunneln.

Varför behöver du ha en stol där? Mest opraktiska stället juh (jobbigt att få på bältena osv).
    Jag har tre barn. den äldsta är åksjuk så han måste sitta fram. Jag vägrar sitta bakom maken för då får inte benen plats så där får mellanbarnet sitta och i saaben är mittensätet inte bekvämt så där ska bilstolen vara och jag sitter bakom passageraren. Åksjukarn kan ju sitta mitten bak men det blir alltid sånt tjafs mellan ungarna Skrattande så jag ville bara kolla vilka valmöjligheter jag har med bilstolarna.
Svar på tråden Bilbarnssol i mitten bak i bilen.