• Ami755

IKEA-världens största varuhus godtar inte reklamation..

Jag har för 2 veckor sedan köpt en Rationell Återvinningsväska. Råkat tvätta kvittot och det var såklart fel på min väska.. Den ska kunna stå för sig själv- det kan inte min! Gick till IKEA igår och förklarade vad som hänt, men fick ett blankt nej. För en vara som kostar 99:- och jag vill bara köpa en ny inga pengar tillbaka.

Jag jobbar själv inom butik, och jag jämför med många andra stora kedjor, tycker det var lite sniket! Detta är ju ändå IKEA- eller är det jag som är knasig? Det står ju IKEA i deras produkter- inte så att jag kommer med RUSTA saker o försöker få några pengar.. Störigt jag har inte behov av en väska som inte står av sig själv..

Hmm nån som har ett kvitto o dela med sig  

• Svar på tråden IKEA-världens största varuhus godtar inte reklamation..
  • Ikka

Tycker TS ska försöka lämna tillbaka väskan igen, antingen på samma IKEA som innan eller på ett annat om det finns något i närheten....

• Umm Elias
    Ikka skrev 2011-01-25 13:36:54 följande:
    Nej, det är klart. Jag vet dock inte hur länge de haft de varor som jag returnerade. Men jag hade förpackningarna med också och kvitto i väskan som jag aldrig dock behövde visa. 
    Ja, det är nog högst troligt att det beror på vem man möter, och vilken typ av dag de haft
  • Lindsey
    Ikka skrev 2011-01-25 13:38:31 följande:
    Fast om man använt något frekvent under 2 års tid brukar ju det synas å andra sidan...
    Mina puffar som jag då bytte ut har ju i dag fått lite fläckar och det syns att de inte är nyköpta utan har 2 år på nacken...

Sedan är det ju olika hur lång reklamationstid man har på saker, beror ju helt på om det är möbler, kläder, skor etc.... 
    Nej du har alltid 3 års reklamationsrätt på det du köper. Garantin kan dock variera, men den är frivillig. Reklamationsrätt har man i 3 år enligt lag.
    Ellie 101016 ♥
  • SVejsan
    Lindsey skrev 2011-01-25 15:00:51 följande:
    Nej du har alltid 3 års reklamationsrätt på det du köper. Garantin kan dock variera, men den är frivillig. Reklamationsrätt har man i 3 år enligt lag.
    (utom vissa specialundantag; däribland uppladdningsbara batterier)
  • Ramborg

Ikea brukar vara otroligt schyssta med reklamationer och returer. Så antingen är det mer bakom än vad som står (utlovades tex att väskan skulle stå för sig själv?) eller har TS haft otur.

• Anke

jag har lämnat tillbaka otaliga grejer på Ikea utan kvitto, den personen hade antagligen en dålig dag. om den dessutom är trasig, så borde dom definitivt inte krångla. ingen har så mycket som blinkat där när jag velat reklamera eller lämna tillbaka. mycket lustigt beteende.

★*☆ Nora 060810 ☆ Eskil 090502 ☆*★
  • Lindsey
    SVejsan skrev 2011-01-25 15:17:37 följande:
    (utom vissa specialundantag; däribland uppladdningsbara batterier)
    Ja iofs finns det ju vissa undantag, som tex förbrukningsvaror och rörliga delar :P
    Ellie 101016 ♥
  • Millan83

Har bara läst TS.

Ikea är väldigt speciella när nåt är fel..

En morgon hade jag precis klivit upp ur sängen. Sambon låg kvar! Pang! Min sänglampa (själva glödlampan vilken sort det nu var) exploderade och lämnade massa splitter på den plats jag precis lämnat. Sambon klarade sig undan de pyttesmå glaskornen med rena förskräckelsen.

Försökte reklamera.

Fick ett presentkort på 14.90 typ. Vad lampan kostat när vi köpte den. Inte för att det var det vi klagade på, mer att det blev jävligt trist att slänga glasiga sängkläder och en smärre chock. 

Vi fick inte ens en ny lampa för de hade gått upp i pris.

Pengarna var inte problemet snarare deras attityd.

Så de har iaf några områden de kan jobba på... Tycker jag dårå!  

• HannaS86
    Ikka skrev 2011-01-25 13:01:26 följande:
    Jag har fått lämna tillbaka några överdrag som var för små till de sittpuffar jag köpt där, tror jag bytte alltihop. Hade kvitton men det efterfrågades inte. Detta var IKEA Bäckebol, så det är nog olika beroende på vem man möter. Hur serviceminded och påläst personen är om kundens rättighet. Är något trasigt har man alltid rätt att lämna tillbaka det och minst få ett tillgodokvitto. 
    Jag skulle lämna tillbaka en framsida till en lucka på IKEA Bäckebol. Säljaren hade valt en annan färg än den jag ville ha och det stod fel på min plocklista jag fick av säljaren. Jag märkte det först när jag öppnade förpackningen hemma. Jag åkte tillbaka till varuhuset men de ville inte ta emot den utan kvitto vilket jag tyckte var väldigt konstigt eftersom det bara är dem som tillverkar de delarna så min mamma fick ta en sväng förbi där med kvittot efter hon slutat jobba eftersom hon hade det.
  • Jennywise

När sofflverdraget till min soffa gick sönder ringde jag och bad att få ett nytt. Behövde inte skicka kvittot eller nånting utan de skulle skicka överdraget per post. Döm om min förvåning när det en dag backade in en lastbil på gården och lastade av en hel soffa! Telefonisten måste ha gjort helt fel. Jag sa till killen som kört hem soffan till mig att jag bara skulle ha ett överdrag, men han ville bli av med soffan och sa åt mig att jag skulle ta den ändå, så det gjorde jag. Mitt livs bästa reklamation.:)

Svar på tråden IKEA-världens största varuhus godtar inte reklamation..