• Siw

Ni som fixat åderbråck...

Jag har stora åderbråck på båda benen. Vänster fram nertill på vaden och insidan hela vägen upp och höger ben baksida. Har alltid svullna ömma och trötta ben, stå och sitta längre stunder orsakar ännu mer svullnad och smärta. Kramper nästan varje natt.
    Jag sökte hjälp på Boda Vårdcentral och fick ett mycket nedlåtande bemötande av en läkare som kallade detta för skönhetsåtgärd och sådant sysslar inte Landstinget med. Bytte till Brämhults Vårdcentral och fick en remiss till Borås Sjukhus. Efter ultraljud konstaterade läkaren att vissa ådror och klaffar inte fungerade så bra men det var först när problemen orsakade blodproppar och bensår mm som Landstinget opererar.
    Jag har nu kontaktat Ådrakliniken på Carlanderska sjukhuset i Göteborg och har en privat operation inbokad den 6 november till en kostnad av 21.000 kr. Jag är 71 år gammal och har arbetat och betalat skatt sena 16 års ålder och det här är första gången jag behöver hjälp av sjukvården förutom två förlossningar. Det känns lite orättvist. Någon som har erfarenhet från den klinikens metoder? Mycket tacksam för all information jag kan få.
    Läs mer: www.adrakliniken.se 

Siw  

Svar på tråden Ni som fixat åderbråck...