Stella Kardunn skrev 2011-01-26 10:47:09 följande:
Nej det gjorde jag inte, jag åt enkelkurer först, men min läkare var inte nöjd med ökningen på S-progesteron proverna, så hon ökade till dubbel efter 3 månader.
Jag tycker du ska göra som din läkare rekommenderat, skulle något krångla kan du alltid få det emot dig sen, att du mixtrat med doseringen på egen hand och skulle du då hänvisa hit till FL, får han/hon säkerligen dåndimpen

. Det finns mååååånga läkare där ute som är mer än hjärtligt trötta på alla hobby diagnoser vi ägnar oss åt på det här stället
Många som får att de inte ska äta varje månad får dessutom "bara" äta varannan månad, så du har ju lite mer ändå, om det är någon tröst.
Vi fick ett MA hösten -09, då hade jag ätit Pergo av och till i flera år, men det visade sig inte vara lösningen för oss, så det har hittills gått bättre med IVF.
Är pergotime rätt metod för dig, tror jag nog att du får resultat rätt snabbt dock. Problemet är bara att det är svårt att veta eller ta reda på i förhand. Med facit i hand för vår del, vet jag att det var lönlöst att hålla på så länge, men det visste vi ju inte förrän vi gått hela vägen med första ivf försöket.
Lycka till!
Du har rätt! jag ska göra som läkaren sagt, jag har nog blivit lite fl-skadad! ;)
Åhh tråkigt! Hoppas verkligen det går bättre med ivf! :)
Jag får ge det några månader och hoppas att allt som behövs är pergotime!
tack för råden! :)