• Adora1

Vi som precis plussat med syskon!!

Plussade den 23/1 med syskon till min flicka som är 14 månader. Är ca i vecka 5-6 nu, vet inte riktigt eftersom jag plussade sent.

Välkomna alla nygravida förväntansfulla! Självklart är man välkommen även om man kommit lite längre i graviditeten, men jag tänkte det kunde vara kul att frossa i symtom och hur snabbt det syns att man är gravid denna gången etc, redan väldigt svullen.....
    (syntes i vecka 8 med dottern Flört)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-23 23:04
    BF-LISTA

Vera01: Bf 5/8, andra barnet

EMTD: Bf 18/8, andra barnet

Vic2ria: Bf 8/9, andra barnet

Liiiiina: Bf 9/9, andra barnet

Jennypenny83: Bf 9/9, andra barnet

lyckligt gift Bf 22/9, andra barnet

Adora 1: Bf 24/9, andra barnet

Krabbolina: Bf 24/9, andra barnet

Perla: Bf 25/9, andra barnet

Yozefin: Bf 29/9, andra barnet

Culete: BF 30/9, tredje barnet

Anna4: Bf 1/10, fjärde barnet

T inne: Bf 3/10, andra barnet

Monkeyfresh: Bf 4/10 andra barnet

Blondie85: Bf 6/10, andra barnet

Anna J01: Bf 10/10, andra barnet

Apanssonsmamma: Bf 11/10, andra barnet

LillaPy: Bf 11/10, andra barnet

Stumpan82: Bf 12/10, andra barnet

Alexe: BF 16/10, andra barnet

Pebbles75: Bf 18/10, andra barnet

EmmaK1986: Bf 27/10, andra barnet

Scarlett77: Bf 16/11, andra barnet

Bia 80: BF 25/11, andra barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-06 20:36
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m63393701.html

OVAN ÄR EN LÄNK TILL FORTSÄTTNINGSTRÅDEN VI ANVÄNDER FROM 2012-02-06, NU NÄR VI FÅTT BEBISARNA ALLIHOP!!
  • Svar på tråden Vi som precis plussat med syskon!!
  • MoonFlight

Just nu sitter jag inne på Gekås och väntar på gubben som ska lämna barnen på buskul här utanför. Dumt nog öppnar dom inte förrän 11 och det stod 10 på hemsidan så vart att vänta en stund... Så nu hoppas jag bara att dom ska uppförs sig där inne och att vi hinner ta allt vi ska ha och helst med så mycket över att vi kan lösa ut barnen sen när det är dax att åka hem igen. Haha...
    Givetvis kände jag av fogloss när vi gick från bilen så blir kul där oxå men brukar inte vara allt för hemskt, kan ju vart av bilfärden oxå.

• T inne

Moonflight: är där mycket folk?
    Visste inte att dem hade barnpassning där. Good to know!

• Jennypenny83

Välkommen hem Krabbolina :) Jag har inte kräkts, men jag mår duktigt illa + halsbränna speciellt på förmiddagarna. Jag är 38+0 idag... Drygt.

Var äntligen hos BM idag (över 3 veckor sedan sist), allt var självklart bra, men skönt att se hur man växer och så. BT låg normal, SF-mått på 35-36cm (vuxit 2 cm), vikt 73,2 (jeaaajj fortafarnde under 20+ gränsen, även om det är nära), viktuppskattning genom att känna på magen var 3100g (sist 2500g). Så en medelsvenssonbebis :) Hjärtat tickade på starkt och fint så klart. Nästa kontrol om en vecka, sedan hoppas jag verkligen vi inte hinner med fler besök. Bebisen har fixerat sig och ligger startklar!

T inne: Ja vad skönt att kunna kolla det själv när man blir orolig :)

MoonFlight: Hoppas ni får en fin dag med många bra köp! Jag kan också ha riktigt ont i höft/ fogar när jag reser mig upp, men släpper oftast efter ett tag när jag håller mig igång. (Då kommer sd istället :P)        

• EmmaK1986

Adora: Låter konstigt att hon inte tycker man kan sätta igång i vecka 38+.
    Ja jag hade också velat ses Veronica, hon ska ha en liten spelning på kb i början av nov men det är alldeles för tidigt inpå förlossningen..

Jag är och har alltid varit ett hemligt fan av Brittan hihi och den 11 okt ska hon spela i Malmö men även det är för tätt inpå.

Lillapy: Lykke-Li är också en riktig pappagris egentligen , hon står och gråter nästan varje morgon vid fönster och skriker pappa,pappa,pappa när åker och jobbar.  
    Jennypenny: Alltid lika härligt med massa fynd ;)

Vera: Åhh ett stort grattis till lilla Wilmer :) Himla fint namn :) 

Perla: Får gå in och kolla på vagnen  sen när jag skrivit klart här :)

T inne: I Malmö hade dem heller inga webbisar 

Krabbolina: Jag har kräkts till och från under hela förra graven och även under den här. Ni ska se mig när jag går ut med hunden , händer ofta att jag kräker när jag plockar upp hundbajsar, lika pinsamt varje gång.
    I slutet av förra graven var hemsk för då kissa jag ner mig varje gång jag kräktes :(

Var på middag igår och efter middag råkade jag somna i soffa, måste vara världens mest otacksamma middagsgäst hihi. Nej nu ska vi åka och hämta sambon från jobbet sen är det fredagsmys deluxe 
  • Liiiiina

Hej på er!
    Känner igen det där med alla krämpor i slutet och hur mycket man längtar efter liten.
    Grattis till alla er som redan fått er små :))
    Är inne och följer er men är dålig på att skriva...

Var i alla fall hos bm idag (37+5) och allt såg bra ut och Mini ligger fixerad och väldigt långt ner... Fick henne även att göra en hinnsvepning och det visade sig att jag var öppen 2 cm och hade en förkortad och mogen livmodertapp. Hon sa även att huvudet står så långt ner, typ bara några cm från där det står när man börjar krysta... Så så fort jag får minsta lilla känning ska jag åka in...
    Har haft massa sd mer eller mindre hela graviditeten och den senaste veckan har dem tryckt på bakåt väldigt mycket!
    Någon som har erfarenhet av hinnsvepning ?
    Vill att bebis ska komma NU!!                

• T inne

Vad är en hinnsvepning? Har läst de ett par gånger i tråden, men ja e lite trög som inte vet vad det är.

Skönt med fredag :)
    Ska strax gå och hämta Snäckan på dagis och sen när sambon kommer hem ska vi åka till busfabriken. Snäckan älskar det stället, de gör inte jag, men vad gör man inte för dem små :) hon har sagt i snart en månad att hon vill träffa fanten. Och varje gång vi kör förbi så skriker hon i flera timmar att hon vill träffa fanten :) Sen köper vi nog pizza med oss hem. FredagsMys!!!!

• Adora1
    Liiiiina: Wow, vad spännande!! Låter ju som du är redo för att föda när som helst! Jag fick hinnsvepning 4 ggr den veckan de sen tillslut satte igång mig, första gången kom en del slempropp och förvärkarna var täta efter svepningarna och lite hade jag öppnat mig inför induktionen.
    GladLåter som du har finfina odds att komma igång nu, packat väskan? 
    Vilken vecka födde du i sist?

T inne: Hinnsvepning innebär att bm/läk, om hon kommer åt att föra in fingret i livmoderhalsen, kan svepa med fingret på fosterhinnorna och då frisätta förlossningshormon i kroppen som kroppen förhoppningsvis nappar på så man kommer igång med värkar. En annan variant är att bm drar i tappen för att reta igång förlossningen.

Ha ha, låter mysigt med "fanten" och fredagsmys!
    PS. Förstår att du nojade dig, man vill ju känna barnet mycket helst nu även om det är trångt. Skönt att det kom igång med rörelser sen!En sån sak hade jag inte dragit mig för att ringa fl om. Vet att vi var inne 2 ggr i slutet förra gången för det men sekunden vi kom in och de satte CTG sprallade bebisen igång ha ha...
    BM sa att om man är mycket orolig har man svårt att känna rörelserna pga nån sensorisk blockering under stress bla bla..

Krabbolina: Nej, jag är lyckligt lottad så inga kräkningar längre... Men jag har kompisar som debuterade förlossningen med plötsligt kraftigt illamående och kräkningar... 

EmmaK: Ja, hon är jättesnäll och kompetent men lite konstig gällande just det...
    Inte konstigt att somna efter middagen tycker jag, även om man är bortbjuden Solig.
    Ja, det hade varit nåt om vi gav oss ut på konsert, jag nästan nyförlöst med mjölkbomber och du jättejättegravid ha ha... Får bli nästa år med konsert!

PS: Har du provat Lågehallarna för simning? Är lite sugen på simning när bebisen är några månader sen, om jag inte får mjölkstockning av vattnet vill säga.. Simma och basta känns som en skonsam träningsstart. Och eftersom mannen har fotboll som fritidsintresse vill jag också ha nåt att komma iväg till så det inte är jag som är hemma alltid....

• Perla

Nu är iaf hallonbladste inhandlat å borde komma hem till mig i början av nästa v så då ska d börjas dricka, har ju gjort 36 hela v nu på måndag så då får bebis komma när den vill ;) ska kolla med min Bm om hon vill göra en hinnsvepning om ca 2 v ;) skadar ju inte att fråga hehe

• Liiiiina
    Adora1 skrev 2011-08-26 15:33:40 följande:
    Liiiiina: Wow, vad spännande!! Låter ju som du är redo för att föda när som helst! Jag fick hinnsvepning 4 ggr den veckan de sen tillslut satte igång mig, första gången kom en del slempropp och förvärkarna var täta efter svepningarna och lite hade jag öppnat mig inför induktionen.
    GladLåter som du har finfina odds att komma igång nu, packat väskan? 
    Vilken vecka födde du i sist?
    Oj, 4 st, hade du gått över tiden då eller ?
    Ja, väskan är packad så nu inväntar jag bara värkarna!! Skrattande

Var nyss på toaletten och då såg jag att en del av slemproppen lossnat (ursäkta informationen) Så nåt har ju hänt i alla fall! Dottern föddes i 36+5!

Svar på tråden Vi som precis plussat med syskon!!