• Adidas16

Blev hundbiten som två åring i ansiktet. Kan jag fortfarande få pengar för det?

Jag var två år när jag blev hundbiten över hela min högra kind av en vorsteher jakthund (hunden fick överleva). Jag var försäkrad vid detta tillfälle och pappa fick ansvaret höra av sig varje år för att fullfölja detta, information jag fått är av honom att han inte skötte detta. 

Min fråga är då, kan jag inte få ut några pengar nu när jag är 23 år? Hur kan jag själv som individ i 2 års ålder ha kontroll över vad mina föräldrar gör med försäkringen de låg i deras händer men nu som 23 åring så bryr man sig mer om sitt utseende än vad man gjorde som 2 åring... Kan någon om detta?

• Svar på tråden Blev hundbiten som två åring i ansiktet. Kan jag fortfarande få pengar för det?
  • Joico

Den enda som har svar är försäkringsbolaget. Ring dit.

• Adidas16
    Joico skrev 2011-01-24 22:58:00 följande:

Den enda som har svar är försäkringsbolaget. Ring dit.

Jo får göra det, vill skaffa mig lite förkunskap lite bara för att dem slipper väl så många fall som möjligt när en okunnig ringer. Vill som sagt ha lite kött på benen...
  • lectris

Jag har fått ersättning för ett ärr i ansiktet, då hade dock mina försäkringsbolag en tidsram från tiden av olyckan till anmälandet av ärret. Om det var 6 eller 3 år minns jag inte nu, men något av det var det tyvärr...

• Adidas16
    lectris skrev 2011-01-24 23:31:52 följande:
    Jag har fått ersättning för ett ärr i ansiktet, då hade dock mina försäkringsbolag en tidsram från tiden av olyckan till anmälandet av ärret. Om det var 6 eller 3 år minns jag inte nu, men något av det var det tyvärr...
    Antog det! Det som gör så ont att jag inte har kunnat göra något åt detta.. förstår inte hur mina föräldrar tänkte..
  • Jezamine

Är din skada dokumnenterad hos läkare? Finns fotografier på skadan?

Jag är INTE avstängd
  • qenzo

På mina barns försäkringspapper står det att jag kan få ersättning för ärrbildning (dokumenterad av läkare) om ärrbildningen inte försvunnit efter 3 år, så till vida att barnet inte kräver plastikoperation.
    Men för att du ska vara säker är det ju bäst att du själv ringer till ditt/ert bolag och frågar. 

• Adidas16
    Jezamine skrev 2011-01-25 11:23:50 följande:
    Är din skada dokumnenterad hos läkare? Finns fotografier på skadan?
    Vet inte, sådant jag ska kolla upp nu, men antar att det är för sent detta fall då det är 20 år gammalt, om de inte har uppdaterat detta.
  • Adidas16
    qenzo skrev 2011-01-25 11:35:33 följande:
    På mina barns försäkringspapper står det att jag kan få ersättning för ärrbildning (dokumenterad av läkare) om ärrbildningen inte försvunnit efter 3 år, så till vida att barnet inte kräver plastikoperation.
    Men för att du ska vara säker är det ju bäst att du själv ringer till ditt/ert bolag och frågar. 
    Min pappa och mamma är skilda och båda ger mig olika variationer angående detta fall. (Bråkiga skilda föräldrar). Jag vet att jag var runt 2-3 år och fick sy 20 stygn i det lilla ansiktet. Pratade med mamma och hon nämde att vi gick genom hans försäkring som hade på hunden och såklart minns dem inte vilken så vi ska se om vi kan finna denna hunds ägare och se vilken försäkring de gällde. Allt känns så långt borta men ändå vill man få svaret om vad försäkringen säger. Pappa sa att han trodde de gällde till jag var 18 för då e man mogen nog att operera om, men varför har jag aldrig fått frågan om detta om jag vill gå vidare med detta fall? De e jag som går och bör på ärren och inte dem.
  • Adidas16
    lectris skrev 2011-01-24 23:31:52 följande:
    Hur många stygn fick du göra? Hur mycket i ersättning fick du?
  • qenzo
    Adidas16 skrev 2011-01-25 12:44:51 följande:
    Min pappa och mamma är skilda och båda ger mig olika variationer angående detta fall. (Bråkiga skilda föräldrar). Jag vet att jag var runt 2-3 år och fick sy 20 stygn i det lilla ansiktet. Pratade med mamma och hon nämde att vi gick genom hans försäkring som hade på hunden och såklart minns dem inte vilken så vi ska se om vi kan finna denna hunds ägare och se vilken försäkring de gällde. Allt känns så långt borta men ändå vill man få svaret om vad försäkringen säger. Pappa sa att han trodde de gällde till jag var 18 för då e man mogen nog att operera om, men varför har jag aldrig fått frågan om detta om jag vill gå vidare med detta fall? De e jag som går och bör på ärren och inte dem.
    Det kan ha varit så att de inte ville operera innan du växt färdigt. Men i din journal borde det ju finnas kvar, dvs att du också kan vända dig till ansvarig läkare och höra vad denne har att säga.
Svar på tråden Blev hundbiten som två åring i ansiktet. Kan jag fortfarande få pengar för det?