• Adidas16

Blev hundbiten som två åring i ansiktet. Kan jag fortfarande få pengar för det?

Jag var två år när jag blev hundbiten över hela min högra kind av en vorsteher jakthund (hunden fick överleva). Jag var försäkrad vid detta tillfälle och pappa fick ansvaret höra av sig varje år för att fullfölja detta, information jag fått är av honom att han inte skötte detta. 

Min fråga är då, kan jag inte få ut några pengar nu när jag är 23 år? Hur kan jag själv som individ i 2 års ålder ha kontroll över vad mina föräldrar gör med försäkringen de låg i deras händer men nu som 23 åring så bryr man sig mer om sitt utseende än vad man gjorde som 2 åring... Kan någon om detta?

• Svar på tråden Blev hundbiten som två åring i ansiktet. Kan jag fortfarande få pengar för det?
  • Pussakaninen

Palla att du är ute efter pengar. Orka. Jovisst du blev biten som 2 åring och har säkert fått ärr mm för det. Men tyckte bara detta var töntigt.

• lectris
    Adidas16 skrev 2011-01-25 12:47:30 följande:
    Hur många stygn fick du göra? Hur mycket i ersättning fick du?
    Minns inte exakt, men ca 15 stygn, och ett antal tiotal tusen i ersättning.
  • Adidas16
    Pussakaninen skrev 2011-01-25 16:20:48 följande:
    Palla att du är ute efter pengar. Orka. Jovisst du blev biten som 2 åring och har säkert fått ärr mm för det. Men tyckte bara detta var töntigt.
    Du har rätt och tycka vad du vill. Dock skulle jag välja en ny operation framför pengarna.
  • Nifelheim

Om du hade en olycksfallsförsäkring och skadan anmäldes dit inom ett år eller vad det ska vara OCH du inte har tagit ut någon ersättning ännu så ska det gå, ja.

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Adidas16
    Nifelheim skrev 2011-01-25 16:51:27 följande:
    Om du hade en olycksfallsförsäkring och skadan anmäldes dit inom ett år eller vad det ska vara OCH du inte har tagit ut någon ersättning ännu så ska det gå, ja.
    Klart de anmäldes då, men prata med min mamma idag och hon sa allt gick på vad hunden hade för försäkring.. så vi ska försöka få tag i han och fråga... tycker det e dåligt att dem inte minns...
  • Pussakaninen
    Adidas16 skrev 2011-01-25 16:48:12 följande:
    Du har rätt och tycka vad du vill. Dock skulle jag välja en ny operation framför pengarna.
    Hur ska jag veta det när du skriver "Kan jag fortfarande få pengar för det" i rubriken -.- Då skulle du ju skrivit operation
  • Adidas16
    Pussakaninen skrev 2011-01-25 17:01:12 följande:
    Hur ska jag veta det när du skriver "Kan jag fortfarande få pengar för det" i rubriken -.- Då skulle du ju skrivit operation
    Men att operation kostar pengar.... så det kan vara att de anser att de inte kan förbättra det så kan jag använda pengarna till andra saker kring ansiktet.... jag anser att det är mer töntigt att kräva pengar om det sitter på ett gömt ställe på kroppen som ingen ser, men mitt ser varje person dagligen så för mig är det inte så töntigt... och du skulle nog inte heller yttra dig om du hade varit i samma sits....
  • Adidas16
    lectris skrev 2011-01-25 16:29:09 följande:
    Minns inte exakt, men ca 15 stygn, och ett antal tiotal tusen i ersättning.
    Ok
  • Nifelheim
    Adidas16 skrev 2011-01-25 17:00:12 följande:
    Klart de anmäldes då, men prata med min mamma idag och hon sa allt gick på vad hunden hade för försäkring.. så vi ska försöka få tag i han och fråga... tycker det e dåligt att dem inte minns...
    Fast det kan ju inte stämma. Jag tror inte att det finns någon olycksfallsförsäkring som inte täcker vanprydande ärr så du borde ha fått från din OCKSÅ i så fall. Jag hade iofs ingen aning om att hundens försäkring skulle täcka skador på folk den biter.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Adidas16
    Nifelheim skrev 2011-01-25 17:23:43 följande:
    Fast det kan ju inte stämma. Jag tror inte att det finns någon olycksfallsförsäkring som inte täcker vanprydande ärr så du borde ha fått från din OCKSÅ i så fall. Jag hade iofs ingen aning om att hundens försäkring skulle täcka skador på folk den biter.
    Ingen aning, de täcker när dem biter andra hundar iaf.
  • Nifelheim
    Adidas16 skrev 2011-01-25 17:49:14 följande:
    Ingen aning, de täcker när dem biter andra hundar iaf.
    Ja för veterinärvården. Men sjukvård betalar man ju inte själv, och ärrersättning trodde jag bara att man kunde få från sin olycksfallsförsäkring.
  • nemo1

Tvivlar starkt på att du skulle få ut något 21 år senare. Du har ju även fått ersättning tidigare.

• Adidas16
    nemo1 skrev 2011-01-27 11:39:38 följande:
    Tvivlar starkt på att du skulle få ut något 21 år senare. Du har ju även fått ersättning tidigare.
    Jag/ vi har inte fått någon ersättning tidigare?
  • Svanungen
    Adidas16 skrev 2011-01-25 17:00:12 följande:
    Det är 21 år sedan det hände. Frågar någon mig om vad som hände för 21 år sedan så är det massa saker som jag inte alls minns. Inget konstigt med det.
  • Adidas16

Jag kan säga till hundra procent att om min dotter på 2 år blir hundbiten så skulle ja minnas det...

• Svanungen
    Adidas16 skrev 2011-01-27 12:22:37 följande:
    Jag kan säga till hundra procent att om min dotter på 2 år blir hundbiten så skulle ja minnas det...
    Själv klart skulle jag komma ihåg ett hundbett, men kanske inte alla omständigheter runt om. Om vad man gjorde eller inte vid till fället.
  • Adidas16

Även att detta hände -92 och de var avslutat fall. Ett samtal för frågor om ersättning, ett brev samt fotografier på ärren. Gav mig idag 69 tusen kronor!

• Vissla
    Adidas16 skrev 2012-05-07 13:48:52 följande:
    Även att detta hände -92 och de var avslutat fall. Ett samtal för frågor om ersättning, ett brev samt fotografier på ärren. Gav mig idag 69 tusen kronor!
    Skönt att du fick ersättning tillslut. Du har alltså försökt i över ett år för att få pengar nu?
  • Adidas16

Saken var att förra året när jag skrev detta på familjeliv var för se om någon visste hur läget låg till. Men struntade i att ta tag i det då det kändes lönlöst. Men nu i vintras (-11) fick jag kommentar om att det syns tydligare och då ringde jag försäkringsbolaget som mitt ärende (hade kollat upp det med den som ägde hunden för det gick på hundens försäkring).
    Jag förklarade hur de låg till och fick svaret  att mitt ärende avslutades -02 pga att mina föräldrar inte svarade på tre utskick av brev angående ersättning. Men av privata omständigheter så gjorde inte mina föräldrar detta då och förklarade varför. Då bad hon mig skriva in det jag hade berättat så skulle hon höra av sig. Samma vecka ringde hon och berättade att de kommer ge mig ersättning. Att jag då skulle skicka in bilder. Detta gjorde jag. Så allt tog 1 månad. Och idag ringde hon och ville ha mitt kontonummer  för att föra in 69 tusen inom 10 dagar.

Svar på tråden Blev hundbiten som två åring i ansiktet. Kan jag fortfarande få pengar för det?