Inlägg från: I have a kid |Visa alla inlägg
  • I have a kid

Varning! Undvik Bugaboo Cameleon

Köp en Teutonia spirit s3 istället =) MKT MKT BÄTTRE!!

buga boo är bara dyra för att det är en trend vagn!

Min Teutonia har jag haft sen dottern var ca 1 hon är nu 2år 7 månader.
     kört med den varje dag i vi har MKT snö här i norrrland.

det ända jag fått byta ut har varit 2 däck eftersom att vi har mkt grus här över alllt!

men annars ser den ut som NY!

men sen gäller det för ALLA vagnar då det är blött/snö mellan hjulen att man måste torka annars, blir det rost,
     ta han om vagnen =)

• I have a kid
    Dr Mupp skrev 2011-01-26 01:04:09 följande:
    Och vår Teutonia åkte in om ut på reparation hur ofta som helst. Tyg som gick sönder, handtag som gick sönder. Vagnen drog snett osv. Aldrig haft så mycket problem som med Teutonia.
    hmm vad hade ni för teutonia då??
  • I have a kid
    Dr Mupp skrev 2011-01-26 01:21:22 följande:
    Timmy
    Timmy kan jag inte svara på.. men har en Teutonia rocky 00   och en Teutonia s3 spirit 09

och dom har funkat/ funkar super =)
  • I have a kid
    mamita64 skrev 2011-01-26 01:28:49 följande:
    Fick lära mej idag att Bugaboo betyder Lyckligt lurad på holländska
     hahaha =)
  • I have a kid
    mamita64 skrev 2011-01-26 02:34:51 följande:

Ja nog är det roligt.

Läste följande i en krönika idag, detta är då något som krönikören läst i en tråd:

”Jag ser titt som tätt i olika trådar att folk har någon av Bugaboovagnarna. Därför tänkte jag att vi kunde samlas här och vara lyckliga tillsammans.”

En entusiastisk barnvagnsonanist – som likt sina hundratals medsystrar ”vill ha det bästa för sitt barn” – svarar och föreslår att de ska börja hälsa på varandra på stan: ”Man vänder sig om för att titta liksom. Jag sitter jämt i bilen och spanar.”

I samma krönika fick jag då lära mej att Bugaboo betyder, Lycklig och lurad ( inte som jag skrev tidigare lyckligt lurad)

okej!  hahaha

ja här i Norrland är det INTE så mkt bugoor men däremot vars man en går Teutonia s3 spirit
      ( skojjar inte jag ser minst 5 sånna på stan varjegång!

• I have a kid
    mamita64 skrev 2011-01-26 03:04:12 följande:
    Herregud
    ja en sån vagn hade jag kanske kunnat tänkt mej om jag alltid körde på sommaren.....eller inomhus

Jag fick mina barn på 80-talet och köpte en vagn som hette Uno, om jag minns rätt. i alla fall så var den jättebra, den hade jag till båda tjejerna.
    Sem köpte jag en Emmaljunga tvillingvagn till dem, den var också bra förutom att när man stötte emot tex en hylla i affären så kunde hjulet släppa, den var lite känslig på det sättet
    När min son föddes -88 så fick jag en gammal välanvänd vagn av min svvåger, tror det var en Emmaljunga, från slutet av 70-talet. Jättebra vagn. Jag hade flickorna på Mulleskola och sprang mkt i skogen släpandes på den där vagnen. Den höll för allt
     OKej ja den funkar i djupsnö/grusvägar skog utan PROBLEM!
     har haft emmaljunga edge tidigare å den var bara bökig å tung,
     denna jag nu har ( den rosa på bilden) är smidig lätt att köra trots att dottern väger 12 kg!
     å funkar i djupsnö=)
  • I have a kid
    Mary Jo skrev 2011-01-26 09:50:45 följande:
    Jag köpte ju en ny teutonia s3-10 när Vilja var 4 månader gammal. Har alltså använt den i 8 månader och den är helt sne,handtaget glappar,det har gått sönder det där svarta skummgummit som är runt handtaget och inställningen för att luta vagnen har nästan helt gått sönder och jag får knappt upp den i sittläge! Jag är inte så jättenöjd. :(
    Va fan jag köpte min sommaren 09 !

Den är fortfarande helt hel ! Minus att bågen gick sönder i ena fästet 

men det hände då vagnen var använd  4,5  år!!!
Svar på tråden Varning! Undvik Bugaboo Cameleon