Inlägg från: Tutilure |Visa alla inlägg
  • Tutilure

Varning! Undvik Bugaboo Cameleon

TS: du vet väl att du har reklamationsrätt i 3 år?
    Dvs du kan fortfarande reklamera de problem som har uppkommit nu efter garantitiden är slut.

Jag hade en Cameleon ett tag och jag var inte alls särskilt nöjd med den. Tyckte mycket bättre om min Teutonia Fun, det var den bästa vagn jag har haft (och då har jag haft runt 10 st). Det var väl inget direkt fel på den men den var inte så himla smidig som många vill få den att framstå.

Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • Tutilure
    mamita64 skrev 2011-01-26 03:04:12 följande:
    Herregud
    ja en sån vagn hade jag kanske kunnat tänkt mej om jag alltid körde på sommaren.....eller inomhus

Jag fick mina barn på 80-talet och köpte en vagn som hette Uno, om jag minns rätt. i alla fall så var den jättebra, den hade jag till båda tjejerna.
    Sem köpte jag en Emmaljunga tvillingvagn till dem, den var också bra förutom att när man stötte emot tex en hylla i affären så kunde hjulet släppa, den var lite känslig på det sättet
    När min son föddes -88 så fick jag en gammal välanvänd vagn av min svvåger, tror det var en Emmaljunga, från slutet av 70-talet. Jättebra vagn. Jag hade flickorna på Mulleskola och sprang mkt i skogen släpandes på den där vagnen. Den höll för allt
    Du kan inte bedöma vagnens köregenskaper enbart på utseendet.
    Du vet, vagnarna har förändrats en hel del de senaste 25 åren... Flört
    Har också haft en Teutonia S3 Spirit och den fungerade hur bra som helst, både på sommaren och på vintern.
  • Tutilure
    Mary Jo skrev 2011-01-26 09:50:45 följande:
    Jag köpte ju en ny teutonia s3-10 när Vilja var 4 månader gammal. Har alltså använt den i 8 månader och den är helt sne,handtaget glappar,det har gått sönder det där svarta skummgummit som är runt handtaget och inställningen för att luta vagnen har nästan helt gått sönder och jag får knappt upp den i sittläge! Jag är inte så jättenöjd. :(
    Ojdå, jag har haft flera olika Teutonia och har aldrig behövt reklamera något. Men vänd dig till butiken och reklamera.
  • Tutilure
    Mary Jo skrev 2011-01-26 10:57:16 följande:
    Köpte vagnen från tyskland. Vet inte hur jag ska orka skicka vagnen dit och hålla på. Tar säkert en miljon veckor. ;)
    Det är inte helt säkert att du måste skicka vagnen. Ta kontakt med dem, de är säkert inte omöjliga. :)
Svar på tråden Varning! Undvik Bugaboo Cameleon