• Noiis

Varning! Undvik Bugaboo Cameleon

För det första kan man inte beskylla bugaboo för seg lev. Utan det är ju ÅF fel!! Finns/fanns massa butiker med direkt leverans. Sen kan man undra hur ni behandlat vagnen. Inte ens min från 06 ser/såg ut så och min från 08 va i top skick! Men jag vårdar iof mina vagnar. Sen är bugaboo bland dom bästa på reklamationer och är väldigt generösa!

• Noiis

TS jag måste ju få tycka att det är märkligt. . Dom flesta reklamationer bugaboo har är handhavande fel! Och fortfarande så väntetiden på vagnen får du beskylla återförsäljaren för. Bugaboo ger två års garanti medans konsument verket säger 3. Börja med att kontakta återförsäljaren. Kan dom inte hjälpa dig vänd dig då till konsumentombudsmannen i din kommun. Och sen direkt till bugaboo. Konsumentlandsmannen svarar på hur du går vidare. Bugaboo reparerar helst inte sina produkter utan byter ut dom. För att kontakta bugaboo på sve. Mailar du frida@bugaboo.com eller natali@bugaboo.com

• Noiis
    Musikpappan skrev 2011-04-13 10:19:38 följande:
    Ovanstående två artiklar gav mig vatten på min kvarn...
    HAHAHA

herre gud! hitta nåt från NUTID!!!!!!!!!!!!!!!!!
    artiklarna är från 2006! och vagnen har gjorts om sedan dess

• Noiis

sen tycker jag att det är kul att du har tagit med den "nyaste" artikeln från 2006 att bugboo ger alla ägarna nya hjul helt gratis efter att testet hade gemomförts.. så jag förstår inte riktigt vart du vill komma!

"bugaboo är dumma i huvudet för vagnen gick sönder i ett test 2006 och då rättade dom till felet och gav alla som ägde en bugaboo vagn nya hjul så att vagnen skulle hålla"

eller vad menar du??? 

• Noiis
    Musikpappan skrev 2011-04-13 11:36:25 följande:
    Sjukhus Mamman,

Ovanstående artiklar kallas helt enkelt faktaunderlag. Om du inte förstår kan du ju fortsätta fundera på hur du ska tolka inläggen.
    Det är fritt fram för alla att med hjälp av sitt förstånd tolka olika texter. Om det beredde dig nöje så var ju det bra för dig!
    Sedan kan man ju bara undra varför du väljer att så idogt kommentera och försvara den här vagnen? Det kan ju vara möjligt att du får betalt av någon för att skriva här eller så kanske du har för lite jobb om dagarna...
    Jag föreslår att du bara ser det som det är, jag har fått en vagn med dålig kvalitet och jag varnar andra föräldrar för den på det här forumet. Om du tycker att samma vagnsmodell är toppen så skriv det i en annan tråd. Jag lovar att jag inte kommer gå i polemik med dig i den tråden. Det har jag varken tid eller lust med. Och om du har en Bugaboo som har funkat bra för dig, så grattis!
    Jag förstår inte vart du vill komma!
    För vagnen du har haft om de var för två år sedan är inte samma vagn som du länkar till här i artiklarna. med andra ord... dom har inget med dig och dina vagns problem att göra!
    Att du inte förstår bättre och tror att du har dessa artiklar i ryggen är bara pinsamt!

Nej jag jobbar inte för bugaboo men jag borde förmodligen göra det för jag har iaf koll på vagnen! 

Vad jag gör om mina dagar har du knappast med att göra, men mina dagar är iaf mer värdefulla än att leta rätt på artiklar från flera år sedan och tro att dem ska hålla mig om ryggen.

Det är jätte trist det som har hänt med er vagn! det är en annan sak, men att tro att alla vagnarna är lika dåliga är inte en sanning.
    Jag har fortfarande svårt att förstå hur er vagn kunnat gå så pass sönder utan handhavande fel. Jag har själv haft 4 st cameleon och aldrig vart med om liknande.

Du får mer än gärna dela med dig av dina åsikter om bugaboo, men kom med relevant information då!
    att sprida gamla artiklar är bara korkat, speciellt som dom artiklarna är inaktuella just för att bugaboo tog till sig dem problem som påvisades.

Bugaboo har vart med i en mängd andra tester sedan 2006... kanske länka till nån av dom istället? men det är kanske inte lika kul?

• Noiis
    Lillstroem skrev 2011-04-13 12:32:37 följande:
    Vad som driver mig till att kommentera är det här:
    Du har haft otur med din vagn och det har inte blivit som du tänkt det och det är såklart väldigt tråkigt. men ändå så driver du en smutskastningskampanj mot bugaboo-vagnar och tar upp information (tänker främst på artiklarna) som INTE är aktuell för de vagnar som finns på marknaden idag.
    Jag tycker inte det är riktigt rättvisande och väljer därför att kommentera.

Måndagsexemplar finns bland alla varumärken och så även (tyvärr) bland produkter där barn finns med i bilden.
    Bilmodeller dras in, barnvagnar får göras om, leksaker skrotas, hela lekplatser byggs om efter ny och säkrare, standard.. för att det hela tiden ska bli bättre. Sånt är livet!
    De tester som görs nu på bugaboo visar inte på några allvarliga fel och brister såsom det gjorde för 5år sedan, utvecklingen har gått framåt och tur är väl det!
  • Noiis
    wallpaper skrev 2011-04-14 22:46:56 följande:
    Jag förstår inte riktigt - du har ETT barn och du har haft FYRA Cameleon? Vad var du inte nöjd med hos den första, andra och tredje? Eller, varför bytte du ut 3 vagnar om du var nöjd med dem?
    1a köptes begagnad och byttes ut mot en ny. sen pga. mitt handikapp och operationer så sålde jag den då jag inte klarade av att fälla sitsen/fälla ihopvagnen med bara en arm. När jag hade läkt köpte jag en begagnad igen som sedan vart ersatt med en helt ny när jag hade råd med det. 
    Inte för att jag vet vad just det har med saken att göra...
    vill du att jag rabblar alla märken jag har haft på vagnar? jag har säkert ägt över 20 vagnar men alltid gått tillbaka till bugaboo! 
Svar på tråden Varning! Undvik Bugaboo Cameleon