Inlägg från: mammaNena |Visa alla inlägg
  • mammaNena

Skoltrött 16-åring - vad göra?!

jag va själv väldigt skoltrött i den åldern, hade precis godkänt så jag kunde söka till gymnasiet. Men iom att jag varken ville vara i skolan och inte visste vad jag skulle läsa till, så valde jag bara något. gick där i 3 månader och sen höll jag på att kolappsa! fanns verkligen ingenting som jag tyckte va kul då!
    Jag hoppade av och gick på ett indeviduellt program, och därigenom hade jag praktik i 6 månader. Jätte skönt!
    Sen började jag gymnasiet 1 år senare. dock va det lite samma stuk, jag va bara tvungen att välja något, iom att jag inte visst va jag ville bli när jag blev stor!
    Även detta blev pannkaka! Visst jag gick färdigt, med ganska bra betyg faktiskt. men det va mycket pga skolan jag gick på och att vi även hade väldigt mycket praktik!

Hade jag nu inte gått gymnasiet alls, då hade jag kunnat välja på senare tid, och då vetat med större säkerhet vad jag ville bli! så nu ska jag börja läsa på distans, då jag inte är behörig att läsa på skola (gymnasie program) iom att jag redan gått gymnasiet. så jag hoppas att jag ska lyckas ändå!

Det jag menar är att det kanske inte behöver betyda "slutet" för killen! han kanske bara behöver komma bort från skolan ett tag och veta vad det är han vill göra! betygen kan han ju läsa upp!

Svar på tråden Skoltrött 16-åring - vad göra?!