Inlägg från: Enya70 |Visa alla inlägg
  • Enya70

lesotho

lesoth skrev 2011-01-26 13:14:23 följande:
    Våra tjejer är nyss fyllda tre år
    Hej jag hoppar glatt in här. Jag och min man har ett syskonmedgivande och har just fått besked att vi skulle kunna få sätta igång att sammanställa våra papper för att skicka till Lesotho nu. Är era tjejer tvillingar. Har du ngn aning om hur gamla barnen var i det andra syskonparet som kom från Lesotho 2010?

spännande resa det här Glad
  • Enya70
    lesoth skrev 2011-04-09 01:54:55 följande:
    Hej,
    Grattis till syskonmedgivandet.
    Våra tjejer är tvillingar.
    jag vet inte hur gamla de andra syskonparet var,  visste inte ens att det hade kommit syskon innan, inte för att jag har lagt så mycket tid i att kolla sånt heller.
    Det är bara att fråga på om du funderar över något.
    Lyckatill med allt.
    Vad hade ni för ålder på ert medgivande och om det inte står ngn ålder där vad står det i er utredning?

Vi har ett syskonmedgivande utan ålder men i utredningen står det att vi önskar barn ännu ej fyllda fem.

Påskhälsningar till er alla {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    lesoth skrev 2011-04-21 22:35:14 följande:
    Vi hade 0-24 månader på vårat
    Men era flickor är väl tre år? Hur gick det till?
    Har ni förresten hört ngt mer om när ni kan få åka och hämta dem? 
  • Enya70
    lesoth skrev 2011-04-22 22:25:34 följande:
    Jo men idag är medgivandet ålderslöst och man skriver bara till en önskan om ålder.
    Man ska alltid vara inställd på att det kan bli frågan om äldre barn än det man önskat, man har säkert möjlighet att tacka nej om man vill det.
    Vi vet inte när vi får hämta dom tyvärr.
    Ok. Vi har ingen ålder på vårt medgivande heller men på AC sa de åt oss att det inte var ngn mening att önska syskon under 0-48 månader för att det aldrig kommer syskon som är yngre än så...??? Vad sa AC åt er?
  • Enya70

Våran längtan - är det ngt speciellt strul som gör att ni får vänta så länge på att åka och hämta era tjejer eller tar det generellt så lång tid mellan barnbesked och resa just i Lesotho?

• Enya70
    lesoth skrev 2011-04-27 07:37:40 följande:
    verkar vara denna långa tid just nu
    Jag hörde från AC häromdagen detsamma att det kan ta väldigt lång tid mellan barnbesked och resa. Detta har faktiskt gjort att vi avvaktar att skicka våra papper till Lesotho nu och istället väntar på att få skicka dem till Colombia efter sommaren. Det är väldigt svårt att veta vad som går fortast men i Colombia tar det ca 6-18 månader för barnbesked men resan dit sker 6-8 veckor efter det så det känns lite säkrare för oss just nu.
  • Enya70

Hoppas så att ni får åka SNART och hämta era tvillingtjejer. Kram Hjärta

• Enya70

Våran längtan - Hur går det för er? Har ni hört ngt om resa än?

Kramar {#emotions_dlg.flower}

• Enya70

Åh så jobbigt! Jag hoppas verkligen att ni får åka snaaaaaaaaaaaaaaart.
    Kram

Svar på tråden lesotho