Gravida i Jönköping med BF hösten 2011
Skapar en tråd för oss Jönköpingsmammor som ska ha bebis efter sommaren.
Hoppas att vi kan följas åt under vår resa.
Skapar en tråd för oss Jönköpingsmammor som ska ha bebis efter sommaren.
Hoppas att vi kan följas åt under vår resa.
Kul. :D Välkommen.
Jag har bf den 1/10. Har haft ett x och ett MA innan så jag vågar inte riktigt ställa in mej på en eventuell förlossning innan vul. Det ska jag på den 15. När har du BF?
Välkommen. Jag skulle varit på vul 15denna månaden. Mitt förvirrade sinne tog dock fel på tiden. Så jag satt där i väntrummet två timmar för sent. ^^ Har en ny tid i morgon. Hoppas att jag kommer i tid då.
Vul gick jättebra. Fick se ett starkt hjärta på vår böna. Det var så underbart när all spänning släppte så jag började gråta. ^^ Beräkning på längden 7+1. Kanske tur att jag missade tiden tidigare i veckan. Tänk om man inte hade sett något då. Ååå. Hoppas så att liten vill stanna. Min son har redan börjat komma på namn. kuaj om det skulle bli en kille och muaj om det blir en tjej. Hehe. Behöver inte nämna att min Lilleman är fascinerad av språk vä?
Min är 4. Hehe. På tiden att han får ett syskon. Han har tjatat om det ganska länge nu.
Hej Hej.
Jag mår oxå piss. Eller ja jag har gjort det i alla fall. Sängliggandes i typ två veckor och kräkningar. I fredags fick jag lergigan comp å det fungerar bra så länge som jag tar dem i tid. Jobbigt när den gammla dosen går ur kroppen.
KUB... Hmm. Det är väl inte alla som blir erbjudna det? Blir jag det så kommer jag göra det annars så får det vara. Kostar ju ganska mycket att bekosta själv.
Aha. Får nog ta upp det med BM i morgon när jag ringer då. Klart man gör om man får.
Det är ju lite hemskt att säga att man inte vill ha ett barn som är sjukt. Men det är ju så... Alla önskar ju att deras barn är friskt och välskapt.
Min svärmors bror hade DS och hennes bästa vänninas son har det.
Det är så hemskt att se för oavsett hur mycket deras familjer har ansträngt sej för att ge dem ett värdigt liv så är det inte det.
Hennes vännina har gett upp hela sitt liv för sin son och ändå så lever han inget bra liv. Hon får kämpa så hårt varje dag för att få det att fungera. De personliga assistenterna är underbara men orkar inte så länge och på avlastningsboendet sköter de inte om honom ordentligt.
Självklart finns det ju olika grad på DS och många kan säkert leva ett ganska normalt liv.
Men OM det skulle bli som med min svärmors vännina... Jag tror inte att jag skulle klara det.
Ja fy. Foglossning har jag klarat mej undan som tur är. En bekant blev oxå sjukskriven tidigt i graviditeten på grund av det. Hon var sängliggandes i flera månader. Hoppas verkligen att du slipper det denna gången.
Det är så lätt att sitta och rita upp en bild om hur det skulle vara om man fick ett negativt besked på KUB/NUPP testet. Tror dock att det är väldigt svårt att veta hur man skulle agera om så var fallet.
Sanolikheten att jag skulle välja att ta bort detta barnet är väldigt liten. Barnet är så fruktansvärt efterlängtat.
Samtidigt är jag väldigt rädd för att föra ett väldigt sjukt barn till världen.
Min svärmors vänninas son har fått väldigt lite ut av livet.
Om jag skulle bära på ett barn och veta att det skulle bli så sjukt... Det skulle vara svårt att rättvärdiga beslutet att behålla det och därmed föra barnet till ett liv bestående av så mycket lidande. För vems skull fattar man ett sådant beslut?
Dock vet jag inte hur säkert ett sådant här test är, om man kan se hur svårt sjuk barnet skulle bli... Å hur ska man sedan kunna avgöra vart gränsen går.
Nä Fy.
Jag kommer i första hand ta testet för att få se min lilla böna en extra gång.
Har haft två komplicerade grav innan och är aningen nojig. Är så rädd att något ska gå fel.
OM det sedan skulle finnas en avvikelse... Då får vi ta det då.