Inlägg från: malincha |Visa alla inlägg
  • malincha

Blåsor i munnen!

Jag har alltid blåsor i munnen! De är vita innåtbuktande och kallas för "Afte". Ofta har jag svårt att äta och dricka och min munhygien är ju inte den bästa efter som det är väldigt smärtsamt att borsta tänderna. Jag har köpt en salva på apoteket att smörja med, men det kan man ju inte hålla på med i resen av sitt liv!!! Kan det ligga nåt annat bakom det hela? Nån som vet? Kram

• Svar på tråden Blåsor i munnen!
  • malincha

Ajajaja...det lät inte så skönt... Salvan får nog hänga med ett tag till istället. Men tack för att du svarade!!

• malincha

Jo tidigare fick jag bara blåsorna lite då och då. Men nu har jag ALLTID minst en blåsa i munnen. Jag har inte varit hos läkare...(ooops) men jag har läst att det dels kan bero på stress men kan också bero på nåt knas i magen.

• malincha

Salvan jag använder heter Kenacort och funkar finfint, men det är lite tröttsamt att hålla på och smeta på den där dag ut och dag in. Dessutom kostar en pytteliten tub typ 100 spänn.

• malincha

Ok...fast jag har aldrig halsfluss. Däremot satte sig en blåsa PÅ halsmandeln en gång. Inte skönt!!!

• malincha

Jag har provat Zendium...men nja, det funkar väl sådär. Jag använder munskölj i samma märke och det känns som det kanske funkar lite...

• malincha

Nä fy. Nu mååååste jag sova om jag ska orka upp till jobbet imorgon!! Tack för alla svar. Är tacksam för fler tips!!! Kraaaaaaaaam

• malincha

Japp, zendium är mycketmycket bra! Gärna i kombination med salvan kenacort!!Blåsorna är som "bortblåsta" på ett par dagar. Kramen

• malincha

Fast nu har jag fått reda på att kencort kan vara skadligt för fostret. Usch, fy...använd inte den!!!!

Svar på tråden Blåsor i munnen!