• Svar på tråden Arsenik i barnmaten!!!!
  • versan

:-/ Håller med.... suck som jag förstått så tillhör Nutramigen en av dom som dom varnar om & som givetvis dottern dricker.

• flingansnö

Varför går de inte ut med vilka det är?? Min dotter har druckit babysemp sedan hon var nyfödd i princip! Och barngrötar och välling ÄLSKAR hon nu!!

• emsmamma

De väljer nog att inte gå ut med vilka sorter iom att undersökningen inte är helt klar. Men i såna här fall vill man nästan hellre inte veta ngt än bara veta lite... :(

• Rockan

Gällande ersättning står det ju att det gäller främst de som är gjorda för allergier.

Ersättning är ju livsnödvändigt för många barn, men välling & gröt är väl bara att strunta i om man blir oroad, barn lär sig snabbt gilla andra saker.

• flingansnö
    emsmamma skrev 2011-01-27 11:41:05 följande:
    De väljer nog att inte gå ut med vilka sorter iom att undersökningen inte är helt klar. Men i såna här fall vill man nästan hellre inte veta ngt än bara veta lite... :(
    ja eller hur!! JAg har tusen tankar i huvudet nu!!  Tänk om sonens autism beror på att han fick ersättning!!!  och tänk om dottern får det också då!! oCVh hur är det med den vanliga barnmaten? Vågar man lita på att den inte innehåller tok? Jag ska bara ge dottern hemlagat från och med nu!!
  • flingansnö
    Rockan skrev 2011-01-27 11:46:00 följande:
    Gällande ersättning står det ju att det gäller främst de som är gjorda för allergier.

Ersättning är ju livsnödvändigt för många barn, men välling & gröt är väl bara att strunta i om man blir oroad, barn lär sig snabbt gilla andra saker.
    ja absolut! Här blir detingen mer ersättning till dottern nu! Hon är 8 månader och jag har tänkt att det är bättre med ersättning än välling, eftersom det innehåller mer närign och så. Men nu blir det stopp på det och ingen köpegröt och ingen köpevälling tills jag vet mer. Nu blir det hemlagat!
  • Flickan och kråkan

Det står ju att det beror på råvaran......då borde det väl kunna bli samma sak om man gör egen gröt eller välling, eller tänker jag tokigt?

• Rockan
    flingansnö skrev 2011-01-27 11:47:21 följande:
    ja eller hur!! JAg har tusen tankar i huvudet nu!!  Tänk om sonens autism beror på att han fick ersättning!!!  och tänk om dottern får det också då!! oCVh hur är det med den vanliga barnmaten? Vågar man lita på att den inte innehåller tok? Jag ska bara ge dottern hemlagat från och med nu!!
    Det finns inte en chans att ditt barns autism beror på ersättning, så släpp den tanken i alla fall. Du kan också tänka på att miljögifter även finns i bröstmjölk, dessutom generellt i högre grad än i ersättning, men amning är ändå inte dåligt för barn. Detsamma gäller ersättning.

Det är jätteotäckt med alla gifter, men det finns mycket man kan göra för att undvika i alla fall en del av dem.
  • flingansnö
    Flickan och kråkan skrev 2011-01-27 11:49:32 följande:
    Det står ju att det beror på råvaran......då borde det väl kunna bli samma sak om man gör egen gröt eller välling, eller tänker jag tokigt?
    GAHHH!! Hur man än vänder sig har man svansen bak!!!
  • Rockan
    flingansnö skrev 2011-01-27 11:48:41 följande:
    ja absolut! Här blir detingen mer ersättning till dottern nu! Hon är 8 månader och jag har tänkt att det är bättre med ersättning än välling, eftersom det innehåller mer närign och så. Men nu blir det stopp på det och ingen köpegröt och ingen köpevälling tills jag vet mer. Nu blir det hemlagat!
    Varför då? Ersättning är bättre än välling och hon mår bra av att få det minst ett år. Skippa vällingen & gröten om du är oroad.
Svar på tråden Arsenik i barnmaten!!!!