• Svar på tråden Arsenik i barnmaten!!!!
  • emsmamma
    flingansnö skrev 2011-01-27 11:47:21 följande:
    ja eller hur!! JAg har tusen tankar i huvudet nu!!  Tänk om sonens autism beror på att han fick ersättning!!!  och tänk om dottern får det också då!! oCVh hur är det med den vanliga barnmaten? Vågar man lita på att den inte innehåller tok? Jag ska bara ge dottern hemlagat från och med nu!!
    Hemlagat är ju alltid bäst :) Jag önskar att jag var lagd åt det hemlagiga hållet, då hade jag oxå gjort det...istället hoppas jag att detta bara gäller en sort och inte alla överlag...vore ju konstigt om barnmat som borde vara så kontrollerat innehåller farligheter...
  • flingansnö
    Rockan skrev 2011-01-27 11:51:32 följande:
    Varför då? Ersättning är bättre än välling och hon mår bra av att få det minst ett år. Skippa vällingen & gröten om du är oroad.
    För att det kanske är för höga halter av miljögifter tex arsenik i ersättningen! Jag har annars tänkt som du, att ersättning tills hon är typ ett år är bra för henne, men nu vet jag inte om jag vågar!!

Jag kanske nojjar för mycket nu, men jag fick verkligen ont i magen....
  • flingansnö
    Rockan skrev 2011-01-27 11:50:15 följande:
    Det finns inte en chans att ditt barns autism beror på ersättning, så släpp den tanken i alla fall. Du kan också tänka på att miljögifter även finns i bröstmjölk, dessutom generellt i högre grad än i ersättning, men amning är ändå inte dåligt för barn. Detsamma gäller ersättning.

Det är jätteotäckt med alla gifter, men det finns mycket man kan göra för att undvika i alla fall en del av dem.
    nej jag vet ju det egentligen, att autismen inte beror på det... blev bara så nojjig. jag är en rätt lugn person i vanliga fall, men nu rann det över....
  • Rockan
    flingansnö skrev 2011-01-27 11:54:33 följande:
    För att det kanske är för höga halter av miljögifter tex arsenik i ersättningen! Jag har annars tänkt som du, att ersättning tills hon är typ ett år är bra för henne, men nu vet jag inte om jag vågar!!

Jag kanske nojjar för mycket nu, men jag fick verkligen ont i magen....
    Läser man mer ingående så framgår det att det är Nutramigen det främst gäller, även om det inte sägs i ord.
  • flingansnö
    Rockan skrev 2011-01-27 11:59:17 följande:
    Läser man mer ingående så framgår det att det är Nutramigen det främst gäller, även om det inte sägs i ord.
    ja, jag inser det också nu. Inser att jag kanske överregerade lite.....
  • mliten

Köp krav-mat och gör hemma så slipper ni alla gifter.

• Rockan
    mliten skrev 2011-01-27 12:00:32 följande:
    Köp krav-mat och gör hemma så slipper ni alla gifter.
    Tänk om det var så enkelt, men visst slipper man lite av gifterna den vägen.
  • flingansnö

Rockabillan: Har du ngra tips på hur man kan udnvika miljögifter? Som inte är alltför komplicerade?

Svar på tråden Arsenik i barnmaten!!!!